دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کتاب «تاریخ ولایت مکری» روانه بازار شد

آذربایجان‌غربی-کتاب «تاریخ ولایت مکری» اثر کامران ثنائی، نویسنده سردشتی روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، کتاب «تاریخ ولایت مکری» اثر کامران ثنائی، نویسنده سردشتی روانه بازار شد.

این کتاب دربرگیرنده تاریخ کوردستان مکری شامل شهرستان‌های مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر، میاندوآب، نقده، اشنویه و ایلات این نواحی در یک دوره زمانی ۴۵۰ ساله از زمان تشکیل میرنشین مکری در نواحی جنوب دریاچه ارومیه چند سال قبل از تشکیل دولت صفوی تا اواخر دوره قاجار است.

نویسنده کتاب کامران ثنائی با پیگیری سیر حوادث روزگار، تاریخ ولایت مکری را از لابه‌لای کتب و منابع تاریخی استخراج کرده و حقایق تاریخی را با استناد به منابع دست اول هر دوره و با بکارگیری اسناد و آرشیو دولت‌های وقت بیان نموده است.

کتاب «تاریخ ولایت مکری» برای اولین بار در چند جلد محدود در اواخر اسفند ۱۴۰۱ به بازار آمد و اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد، و این کتاب در ٢ جلد توسط انتشارات سها چاپ شدە است.

کتاب «تاریخ ولایت مکری» در کتاب‌فرشی‌های گزینگ، مهرگان، آگورا و رامان در مهاباد، کتاب‌فروشی‌های مکریان، حفیدی و امام شافعی در سردشت، کتاب‌فروشی مکریان در بوکان، کتاب‌فروشی دانش در پیرانشهر، کتاب‌فروشی نالوسی در  اشنویه و کتاب‌فروشی خانی در سقز در دسترس است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها