یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کتاب گویای «حماسه امواج» منتشر شد

کتاب گویای «حماسه امواج: روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب گویای «حماسه امواج: روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸» به تهیه‌کنندگی فیاما ناصحی، صداگذاری سعید بابایی، صداپیشگی و روایت سپهر ترابی‌فر و فیاما ناصحی در ۲۹۸دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «حماسه امواج؛ روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸» به نویسندگی محمدمهدی حبیبی، روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ است این کتاب توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰منتشر شده است.

نویسنده در این اثر کارنامه‌ عملکرد واحد مخابرات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات والفجر ۸ را به رشته‌ تحریر درآورده‌است. وی با استفاده از اسناد و منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و همچنین منابع موجود در معاونت فاوای سپاه و مصاحبه با فرماندهان، مسئولان، متخصصان و رزمندگان مخابرات در طول دوران دفاع مقدس، این اثر مستند را نگاشته ‌است.

حبیبی در این کتاب مروری بر عملیات والفجر ۸ دارد و قبل از بررسی عملکرد واحد مخابرات در عملیات والفجر ۸، ابتدا به وضعیت جبهه‌های نبرد قبل از این عملیات و لزوم اجرای عملیات گسترده در آن دوران پرداخته و سپس برای آشنایی با وضعیت جغرافیایی منطقه‌ی عملیات و اقلیم خاص آن، جغرافیای منطقه را تشریح کرده‌است.

در کتاب ««حماسه امواج» همچنین سابقه تشکیل واحد مخابرات تا زمان عملیات والفجر ۸ بررسی شده‌است. نویسنده ابتدا نگاهی کوتاه به تشکیل سپاه پاسداران در اسفند ۱۳۵۷ و هم‌زمانی آن با تشکیل مخابرات دارد، سپس به اقدامات تخصصی انجام‌شده برای شکل‌گیری سازمان‌دهی و گسترش مخابرات سپاه در ابتدای تشکیل اشاره شده و روند روبه‌رشد و تغییرات و تحولات ساختار تشکیلاتی مخابرات در طول سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ از دیگر موضوعات این فصل است.

برای دریافت کتاب گویای «حماسه امواج: روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر۸» می‌توانند از برنامه ایران صدا استفاده کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها