سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
نشست هم‌اندیشی قرارگاه راهبری فرهنگی برگزار شد

ایلام- نشست هم‌اندیشی قرارگاه راهبری فرهنگی به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، این نشست با هدف مردمی‌سازی جریان فرهنگی در استان و با رویکرد تشکیل «قرارگاه جنگ نرم شهید مرتضی آوینی» با حضور هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و جبهه انقلاب فرهنگی به عنوان هیئت مؤسس این قرارگاه برگزار شد.
 
در آغاز هوشمند با اشاره به سیاست‌های کلی قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی و بیان اساسنامه این قرارگاه عنوان کرد: در نظر است فعالیت‌های فرهنگی که در این قرارگاه انجام شود، در قالب برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت و به‌صورت زودبازده انجام شود.
 
وی در ادامه گفت: ضرورت ایجاد این قرارگاه با توجه به محرومیت‌های فرهنگی امری مهم است و این قرارگاه باید نقطه آغاز یک تحول فرهنگی در استان باشد و رفتار قرارگاه متفاوت از کلیشه‌های مرسوم باشد. 
 
وی با بیان اینکه فلسفه ایجاد این قرارگاه توجه به مناطق آسیب‌پذیر و محروم از پایگاه‌های فرهنگی است، بیان کرد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باید به کارهایی از جنس کارهای مسجد، محله و مردم‌محور پرداخت. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اینکه طرح‌های ارائه شده در این قرارگاه باید به صورت متمرکز و بر اساس نیازهای محوری و فراگیر  طراحی شده و با رعایت برش استانی انجام شود، گفت:  فعالیت‌های این قرارگاه باید مطابق با زیست بوم و اولویت‌های استان باشد و این طرح‌ها با رعایت برخی استانداردها از استان‌ها دریافت می‌شود و پس از بررسی و تأیید در قرارگاه مرکزی اجرا می‌شود.
 
هوشمند بر اهمیت بنیان‌گذاری قرارگاهی متفاوت، اثرگذار و چابک تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کلی قرارگاه به میدان آوردن مردم مطابق با سند تحول دولت مردمی و نیز استفاده از خلاقیت و نوآوری در طراحی‌های اجتماعی و فرهنگی است، در این قرارگاه از رفتارهای کلیشه‌ای خودداری شود و سهم مردمی‌شدن در پیشبرد اهداف این قرارگاه  مورد توجه قرار گیرد. 
 
در این جلسه در مورد هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در راستای تأسیس و رهبری این قرارگاه، تصویب ارکان قرارگاه و برنامه‌ریزی هدفمند برای پیشبرد اهداف قرارگاه بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها