دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
۱۰۰ طرح اصیل و ماندگار فرش دستباف سنندج به تصویر کشیده شد

کردستان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از رونمایی از کتاب فرش‌های دستباف سنندج خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده ۱۰۰ طرح اصیل و ماندگار فرش دستباف این شهرستان است.

بختیار خلیقی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: یک جلد کتاب از طرح‌های فرش دستباف سنندج و ۲ تخته فرش دستباف نفیس بر اساس نقوش باستانی در چند روز گذشته و به مناسبت روز ملی فرش با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در سنندج رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در این کتاب بیش از ۱۰۰ طرح اصیل و ماندگار فرش دستباف سنندج به تصویر کشیده شده است، افزود: این کتاب به همت اداره کل صمت کردستان، شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان و خوشه فرش دستباف و با تالیف هادی سلیمانی چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین گفت: این کتاب طرح‌های نفیس و قدیمی فرش دستباف استان کردستان را در خود گنجانده و می تواند برای آیندگان یادگاری خوب از طرح و رنگ فرش دستباف کردستان باشد.

خلیقی، با اشاره به ظرفیت‌های حوزه فرش استان کردستان عنوان کرد: ۱۸۰ کارگاه تولید فرش دستباف در این استان فعال است و سالانه ۱۸۰ هزار مترمربع فرش در کردستان بافته می شود که نشانگر ظرفیت بالای این استان در زمینه فرش بافی است.

وی یادآور شد: ثبت ملی دو برند سنندج و بیجار، مرغوب بودن پشم تولیدی در استان برای بافت فرش، استفاده از رنگزاهای طبیعی، دریافت دو جایزه کلینیک برند کیفیت سوئیس توسط فرشباف استان، نمایش فرش دستباف تولید استان کردستان در فهرست فرش‌های برتر نمایشگاه بین المللی فرش تهران در سال‌های متوالی، برگزاری ۱۷ نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش استان کردستان، منحصر به‌فرد بودن نوع بافت تک پود سنه و منحصر به‌فرد بدون نوع بافت قالی آهنین بیجار از توانمندی های تولیدی و صادراتی فرش دستباف کردستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها