سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
«بازی‌های بومی و محلی» منتشر شد

ایلام- کتاب «بازی‌های بومی و محلی» که پژوهشی کوتاه در معرفی تعدادی از بازی‌های بومی استان‌های کشور است، توسط نشر آلامتو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کلثوم احمدی، کتاب «بازی‌های بومی و محلی» که پژوهشی کوتاه در شناسایی و معرفی تعدادی از بازی‌های بومی استان های مختلف است را منتشر کرد.
 
مؤلف در این کتاب بیش از 65 بازی بومی و محلی در استان‌های مختلف کشور را گردآوری و تدوین کرده است.
 
وی در آغار این کتاب نوشته: «بازی‌های بومی و محلی علاوه بر جنبه سرگرم کنندگی، ذهن از مسائل ناخوشایند خالی می‌کند و اوقات مهیجی را برای افراد رقم می زند.در سال‌های اخیر ظهور بازی‌های کامپیوتری موجب شده تا فرزندان نسل‌های جدید فرصت تجربه بازی‌های محلی و هیجان انگیز ایرانی را از دست بدهند و ذهن آنها معطوف به دنیای بازی‌ها و کاربران و دوستانی مجازی باشد.»
 
احمدی در این کتاب تعدادی از بازی‌های بومی و محلی خاص مناطق کردزبان (ایلام، کرمانشاه، کردستان) همچون (خاکله مووشان، قَمچان،تَناف کیشان، قُلان، کِلاو رووان، ئاسمانه گه‌د چه توره؟ ئه‌لش مه‌لش و...) را معرفی کرده است.
 
در حوزه گردآوری و انتشار بازی‌های بومی و محلی مناطق کردزبان کتاب‌های قصه‌ها و مَتَل‌ها،نمایش‌ها و بازی‌های عامیانه ایرانی،علی‌اشرف درویشیان، تر یا خشک؟، صیدمحمد درخشنده و فرهنگ بازی‌های محلی ایلام، آیت محمدی، از منابع مهم و و غنی به شمار می روند.
 
به گزارش ایبنا نشر آلامتو به مدیریت شمس الله کاظمی در ایلام کتاب بازی‌های بومی و محلی، تالیف کلثوم احمدی را در سال 1401،در 110 صفحه مصور و به قیمت 95 هزارتومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها