پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
۲۵ هزار سند و نسخه‌ خطی امام جمعه بخش مرکزی یزد اهدا شد/ جذب ۱۵ کتابدار در کتابخانه‌های عمومی استان

یزد - اهدای بیش از ۲۵ هزار برگ سند توسط امام جمعه بخش مرکزی یزد به مرکز اسناد و کتابخانه ملی و همچنین جذب ۱۵ کتابدار جدید عناوین مهمترین عناوین خبری هفته گذشته یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در هفته‌ای که گذشت ویژه برنامه‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد اجرا شد که برخی از این برنامه‌ها با حضور اهل قلم و همچنین علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی بود.

اهدای بیش از ۲۵ هزار برگ سند و نسخه خطی توسط امام جمعه بخش مرکزی یزد

آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی یزدی با هدف ارائه اسناد و کتاب‌های خود به جامعه و همچنین مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، تمامی این اسناد و کتاب‌ها را به صورت اسکن در اختیار این مرکز قرار داد.

این اسناد به مدت یک هفته و با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و مرکز تصویر مخطوطات عتبه عباسیه عراق انجام شد.

در این اقدام بیش از ۳۵ هزار برگ از مجموعه اسناد و کتاب‌های آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی و رئیس مدینه العلم الکاظمیه یزد اسکن شد.

این مجموعه اسناد و کتاب‌های شخصی آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی و رئیس مدینه العلم الکاظمیه یزد در قالب ۵۰۰ برگ سند و ۲۵۴ جلد کتاب به صورت اسکن در اختیار آرشیو ملی استان قرار گرفت.

بلند خوانی کتاب «المر» در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد

منصور حسین زادگان، مربی آموزشی این کتابخانه در ویژه برنامه‌ای که به مناسب روز جهانی المر در کتابخانه جوادی یزد برگزار شد، ضمن معرفی کتاب و انجام فعالیت‌هایی در پیوند با این کتاب برای کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه گفت: کتاب «المر» به کودکان کمک می‌کند که خود را همان گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند؛ کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.

آیین رونمایی از دو کتاب در هفتمین همایش ادبی خورشید هشتم یزد

رونمایی از دو کتاب در هفتمین همایش ادبی خورشید هشتم یزد با حضور نویسندگان کتاب در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مروست برگزار شد.

نشست مطالعاتی کتاب گلشن راز در کتابخانه فرخی یزد برگزار شد

نشست مطالعاتی کتاب گلشن راز در کتابخانه فرخی یزد با محوریت کتاب گلشن راز به عنوان یکی از حکیمانه‌ترین و زیباترین کتاب‌های عرفانی به زبان شعر برگزار شد.

عباسی از اساتید حوزه شعر و ادب فارسی در نشست سیر مطالعاتی کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری در کتابخانه فرخی یزد این کتاب را یکی از حکیمانه‌ترین و زیباترین کتاب‌های عرفانی به زبان شعر دانست.

استاد الهی قمشه‌ای این کتاب را معجزه‌ای معرفی کردند که با بالا بردن آگاهی افراد می‌تواند زندگی افراد را در جهت آگاهی تغییر دهد.

برگزاری نشست برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های بزرگداشت مهدی آذریزدی در یزد

محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برای برگزاری بزرگداشت سالروز مهدی آذریزدی با دبیر محفل انجمن ادبی شفق و دبیر محفل کودک(آذریزدی) به گفت و گو نشست.

وی آذریزدی را از جمله شخصیت‌های منحصر به فرد فرهنگی کشور و استان خواند و تاكید كرد: آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان، نقش مهمی در تربیت دینی نسل‌های مختلف ایران اسلامی ایفا کرده است.

محمد محسن رفیعی خاطرنشان کرد: پیر قصه‌گوی كشورمان به حدی ارزشمند بود كه مقام معظم رهبری بخش عمده‌ای از تربیت فرزندانشان را مدیون قصه‌های آذریزدی خواندند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد سادگی در رفتار و شیوه زندگی را ازجمله ویژگی‌های شاخص آذر یزدی دانست و بیان کرد: بازآفرینی و ساده‌نویسی متون کهن ادبیات فارسی ایران از مهمترین ویژگی‌های آثار مهدی آذر یزدی در دوره‌های مختلف است.
جذب ۱۵ کتابدار جدید در کتابخانه‌های عمومی استان یزد

محمد محسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در نشست شورای اداری این نهاد در کتابخانه مرکزی یزد گفت: ۱۵ کتابدار جدیدالاستخدام پس از طی مراحل گزینش، مصاحبه و شرکت در کلاس توجیهی آموزشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی به صورت رسمی کار خود را در کتابخانه‌های استان آغاز کردند.

اهدای بیش از 2 هزار جلد کتاب و نشریه توسط شهروند یزدی به مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان

در پی اقدام مسئولانه‌ محمد حسین احمدی شهروند مسئولیت‌شناس یزدی بیش از ۲هزار جلد کتاب و نشریه به مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان یزد اهدا شد.

این کتاب‌ها و نشریات در موضوعات مختلف تخصصی شامل علوم مدیریت، جغرافیا و هنر و عمومی با عناوین دینی، تاریخی و فرهنگی و همچنین کتاب‌های مرجع و تعدادی کتب لاتین و مواد غیر کتابی است که پس از بررسی و طی فرآیند‌های کارشناسی مورد بهره‌برداری جامعه‌ی هدف قرار می‌گیرد.

رتبه اول یزد در صدور مجوز‌های نشر کتاب/ جمع‌آوری اسناد تاریخی خاندان‌های یزد

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از رایزنی با اقوام و خاندان‌های یزد برای جمع‌آوری اسناد تاریخی آن‌ها خبر داد و گفت: استان یزد در سال گذشته با صدور مجوز چاپ و نشر ۱۶۸۰ عنوان کتاب و ۴۲۲ عنوان پایان‌نامه رتبه نخست استان‌های کشور را از آن خود کرد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط