پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
ژانر تاریخ سینمای ترکیه پرفروش شد

در نهمین روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ وضعيت فروش غرفه‌هايی كه كتاب‌های حوزه هنر را چاپ می‌كنند توسط خبرنگار ايبنا رصد شد و آمار پرفروش‌ها به‌شرح زير در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نهمین روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ وضعيت فروش غرفه‌هايی كه كتاب‌های حوزه هنر را چاپ می‌كنند توسط خبرنگار ايبنا رصد شد و آمار پرفروش‌ها به‌شرح زير در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:

انتشارات هونر
کتاب «چگونه مثل یک گرافیک دیزاینر بزرگ بیندیشیم» و «۱۰۰ عکسی که جهان را تغییر داد» محبوب‌ترین کتاب‌های نشر هونر بود.
 
انتشارات یساولی
«هنر رنگ» نوشته یوهانس ایتن، پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات بود.
 
انتشارات جمال هنر
کتاب «رنگ‌شناسی تخصصی لباس برای طراحان مد؛ ترکیب‌بندی، هارمونی و اصول کاربرد رنگ در دنیای فشن» از مرضیه هاتف جلیل در غرفه جمال هنر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
 
انتشارات فرهنگستان هنر (متن)
کتاب «تاریخ زشتی» اومبرتو اکو، که به‌همت هما بینا و کیانوش تقی‌زاده انصاری و کوشش انتشارات فرهنگستان هنر چاپ شده بسیار محبوب بود.
 
انتشارات لگا
کتاب «عباس کیارستمی و فیلم-فلسفه» از متیو ابوت و صالح نجفی، به رویکردها و روش‌های فیلم‌سازی کیارستمی می‌پردازد که خریداران نشر لگا برای خرید انتخاب کرده‌اند.
 
انتشارات وارش
در غرفه وارش، «مدارا با پیچیدگی» از دونالد نورمن و «۱۰۱ چیزی که در مدرسه مد آموختم» از آلفردو کابررا، در صدر لیست فروش قرار گرفت.
 
انتشارات ساقی
«آناتومی فیلم» ساقی با سه نوبت چاپ در زمان نمایشگاه به اتمام موجودی رسید و رکورد نشر ساقی را زد. نویسنده این کتاب برنارد اف دیک و مترجم آن حمید احمدی لاری است.
 
انتشارات دانیار
انتشارات دانیار با دو عنوان «تصویر زن در هنر قاجار» و «پرتره‌های سلطنتی قاجار» نشان داد که مخاطبان هنوز به فرهنگ و هنر تاریخی علاقه‌مند هستند.
 
انتشارات چلچله
در غرفه چلچله مخاطبان بیشتر از نمایشنامه‌ها به سینما تمایل داشتند و کتاب «گفت‌وگو با نوری بیلگه جیلان» از مهمت ارییلماز را خریداری کردند.

انتشارات حکمت کلمه
نمایشنامه‌های «زنده است، یا مرده؟» و «پاریس هرگز تمام نمی‌شود» محبوب‌ترین کتاب‌های نشر حکمت کلمه بودند.
 
انتشارات پویانما
انتشارات پویانما کتاب «کارنمای ۹۴» را پرفروش‌ترین خود عنوان کرد. این کتاب مجموعه آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گردآوری شده است.
 
انتشارات ایجاز
دوجلدی «تاریخ هنر برای فیلمسازان» از نشر ایجاز در نمایشگاه کتاب تهران بیشترین فروش را دارا بود.
 
انتشارات نیماژ
در غرفه نیماژ، در بخش تئوری تئاتر «سرقت آتش از خدایان» و «بداهه‌پردازی، قصه‌سازی یا هنر خلق چیزها»، در بخش نمایشنامه «مرگ میرهولد؛ تراژدی با لبخندی بر لب‌ها» و «رؤیاهای صادقانه برتولت برشت» و نمایشنامه ایرانی «وقتی خروس غلط می‌خواند» و «دقیقاً مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز» پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند.
 
انتشارات هرمس
«روایت و روایت‌گری؛ کنکاش در داستان‌گویی سینمایی» از وارن باکلند در غرفه هرمس با استقبال فراوان روبه‌رو شد.
 
انتشارات روزبهان
در انتشارات روزبهان، کتاب «نظریه از دریچه هنر» در صدر لیست فروش قرار گرفت.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها