چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
سه شاعر پارسی گوی شهر سنندج تجلیل شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با اهدای لوح تقدیر از سه شاعر پارسی گوی سنندج قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، علی اصغر دریایی چهارشنبه در دیدار با تعدادی از فعالان حوزه ادبیات فارسی در سنندج که به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط فردوسی با زبان فارسی بر کسی پوشیده نیست؛ چرا‌که فردوسی نماد خردورزی و عصاره فرهنگ و تمدن ایران است و شاهنامه بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین اثر زبان فارسی است.
وی با اشاره به جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: همیشه باید این تلنگر را به خودمان بزنیم و هیچ وقت نباید از خاطرمان پاک شود که این فردوسی بود که باعث شد زبان فارسی به ما برسد و همچون میراثی ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه فردوسی تمام عمر و زندگی خود را صرف پاسداشت زبان فارسی و ادبیات فاخر ایرانی کرد، افزود: ادیبان و شاعران این دوره نیز لازم است با پیروی از این شاعر نامدار در معرفی فرهنگ اصیل ایرانی به نسل های آینده اهتمام داشته باشند.
 

دریایی اضافه کرد: خوشبختانه کردستان مهد فرهنگ و تمدن ایران بوده و است و شاعران و بزرگان این دیار همواره زبانزد و بلندآوازه بوده‌اند.

در ادامه این دیدار از آقایان سید اسماعیل حسینی و امید استاد نوروزی و خانم بیان علیرمایی تجلیل و از سالها تلاش این اساتید حوزه ادبیات فارسی در کردستان قدردانی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها