پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
نمایشگاه کتاب تهران در منطقه و جهان اسلام مرجعیت دارد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اينکه نمایشگاه کتاب تهران مسلما یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی کشور است، گفت: این نمایشگاه در منطقه و جهان اسلام برجسته است، مرجعیت دارد و اهمیت آن همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره پیشرفت‌های گسترده صنعت نشر ایران بیان کرد: میزان شمارگان و صفحات کتاب پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رو به فزونی بوده است که نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت علم است. امروزه تعداد عناوین کتاب‌هایی که در موضوعات متنوع در نوبت انتشار قرار دارند به‌هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری از کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس در انتشارات سوره مهر و دیگر ناشران خصوصی، تجربه بالای ۱۰۰ تجدید چاپ را پیدا کرده‌اند. با این فعالیت‌ها روایت و تالیف در موضوع دفاع مقدس شکل گرفت. در حوزه‌های مختلف ادبیات و علوم نیز رشد داشته‌ایم. تنوع افکار در این زمینه‌ها مشهود است و کارنامه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قابل قبول است.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه مردم نباید نسبت به موضوع کتاب و  کتاب‌خوانی بی‌توجه باشند، افزود: دسترسی به کتاب نباید فقط محدود به نمایشگاه کتاب تهران باشد و ظرفیت‌های دیگر ازجمله کتابخانه‌های کشورمان می‌تواند موجب ارتقا سرانه مطالعه شود که باید به آن توجه داشت. امیدوارم با اقداماتی که برای تامین کاغذ داخلی صورت گرفته است، شاهد ثبات در بازار کاغذ باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران مسلما یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی کشور است که در منطقه و جهان اسلام برجسته بوده، مرجعیت دارد و اهمیت آن همچنان پابرجاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی در پایان درباره تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فرهنگ معاصر ایران گفت: مسلما هر چقدر میزان تالیف و انتشار کتاب از نظر کمی و کیفی افزایش داشته باشد، در ایجاد وضعیت مطلوب فرهنگی کشور نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

 به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها