پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
نمایشگاه کتاب فرصت بی‌نظیری برای آشتی دادن کودکان با کتاب است

سهیلا والی‌زاده مرادی شاعر و کارشناس ادبی لرستانی با بیان اینکه کتاب خواندن دایره واژگانی کودکان را وسعت می‌بخشد، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت بی‌نظیری برای آشنایی و آشتی دادن کودکان با کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم آباد، سهیلا والی‌زاده مرادی (سوفی) با مجموعه شعر «بی‌چتر بی‌کفش، بی‌کلاه»، از سوی انتشارات سیب سرخ و کتاب داستان کودک با عنوان «کفش غریبه» از سوی انتشارات فرهوش در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

والی‌زاده مرادی پیش از این هم مجموعه شعر تحسین شده «همیشه زن بودم» را که اغلب زمزمه‌های تنهایی یک زن عصیان‌زده را به تصویر کشیده است به جامعه ادبی معرفی شده و نظر منتقدان ادبی را به شعرهایش جلب کرده بود.

وی درباره آثارش به خبرنگار ایبنا گفت: گاهی برای بزرگترها شعر می‌نویسم و گاهی برای بچه‌ها  داستان، گاهی هم ترجیح می‌دهم فقط سکوت کنم و غرق تماشای  گفتگوی دو پرنده باشم با درخت! در داستان‌هایم سعی کرده‌ام  بچه‌ها را با چیزهای ارزشمندی چون صلح و مهربانی آشنا کنم.

والی‌زاده مرادی گفت: یک داستان جدید هم با عنوان «مروسک» به زودی روانه بازار می‌شود که در آن همانند آثار قبلی به دنبال زوایای کشف نشده روح بی‌آلایش بشری هستم.
 
صاحب کتاب «همیشه زن بودم» که خود سال‌ها مربی و کارشناس ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان بوده درباره اهمیت ادبیات کودک در نمایشگاه کتاب گفت: کتاب‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا درک بیشتر و بهتری نسبت به مفاهیم انسانی داشته باشد. کودک  با شخصیت‌های داستان همزادپنداری می‌کند به نحوی که گویی خودش این ماجراها را تجربه کرده است.

والی‌زاده مرادی به برخی از مزایای کتاب خواندن کودکان اشاره کرد و گفت: کتاب خواندن دایره واژگانی کودکان را وسعت می‌بخشد، غلط‌های املایی بچه‌ها را غیر مستقیم تصحیح می‌کند، ذهن و قدرت تجزیه و تحلیل آنها را برای درک زندگی بهتر افزایش می‌دهد و مهمتر از همه لذت عمیقی ایجاد می‌کند که توامان با آرامش و سکوت است به همه این دلایل باید در نمایشگاه کتاب اهمیت ویژه‌ای به ادبیات کودک داد.

سیهلا (سوفی) والی‌زاده مرادی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرصت بی‌نظیری برای آشنایی و آشتی دادن کودکان با کتاب است. کتاب عضو مهمی از خانواده کودک و بهترین دوست آنها در این دنیای پر از تنهایی و انزوا است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها