چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
ارائه 30 عنوان کتاب جدید مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه/ از «آینده روی دور تند» تا «بازار تهران»

مصطفی نجار، مدیر بازرگانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امسال با 200 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب 1402 شرکت کردیم که در این میان 30 عنوان کتاب جدید به مخاطبان نمایشگاه عرضه می‌شود.

مصطفی نجار، مدیر بازرگانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امسال با 200 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب 1402 شرکت کردیم.

او افزود: از این عناوین 30 کتاب چاپ جدید است که شامل عناوینی چون «انقلاب اسلامی در گیلان»، «حوزه علمیه در قم»، جلد هفتم «تاریخ ایران پس از انقلاب»، «آینده روی دور تند»، «بازار تهران، تحولات سیاسی و انقلابی» و «چراغ روشنی‌بخش، جستاری بر مشی سیاسی علامه طباطبایی» و ...

مدیر بازرگانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به شرح برخی از آثار جدید عنوان کرد: کتاب «آینده روی دور تند، فروپاشی امپراتوری صهیونیستی انگلیسی-امریکایی» تألیف ماتیاس چانگ ترجمه مشترک محمد عرب‌زاده و وحید مختارزاده است که این اثر به سلطه صهیونیست‌ها بر ارکان سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی ایالات متحده و تحلیل سیاست‌های توسعه‌طلبانه و جنگ‌طلبانه آنها در جهان پرداخته است. مولف ضمن تحلیل این سیاست‌ها معتقد است امپراتوری صهیونیستی انگلیسی – آمریکایی در حال فروپاشی است و صدای نفس‌های پایانی رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود.

مصطفی نجار با اشاره به کتاب «انقلاب اسلامی در گیلان» تألیف قدیر نجف‌زاده شوکی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی در گیلان در پیوند با حرکت عظیم و انقلابی مردم ایران قابل بررسی و ارزیابی است. گیلان از جمله مناطقی است که مردم آن با توجه به پیشینه­ تاریخی و مبارزاتی خویش در انقلاب مشروطه و نهضت جنگل، در شروع، ادامه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته­‌ای داشتند؛ به طوری‌ که بررسی و پژوهش درباره‌ آن در روشن شدن بخش عمده­‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی ایران اهمیت زیادی دارد.

مقاومت مردم گیلان در برابر سیاست مذهب‌­زدایی رضاشاه و برنامه­‌هایی همچون کشف حجاب و اتحاد شکل لباس بیش از اقدامات دیگر بود. از جمله کسانی که در این زمان در گیلان با سیاست­‌های رضاشاهی به مقابله پرداختند، می‌توان به آیت‌الله حاج شیخ یوسف نجفی جیلانی و آیت‌الله شیخ محمدباقر رسولی اشاره کرد. با آغاز نهضت امام خمینی(ره) علما و روحانیون گیلان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط و هماهنگی  با رهبری نهضت به کار بستند. 

او ادامه داد: کتاب «بازار تهران تحولات سیاسی و انقلابی» به قلم ایمان حسین قزل ایاق نوشته شده به بررسی نقش بازار در انقلاب اسلامی پرداخته است. فعالان و مبارزان انقلابی بازاری نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند که در این کتاب با تکیه بر اسناد نقش بازار و بازاریان بررسی شده است.  

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها