یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
چاپ نخست کامل‌ترین کتاب درباره حاج قاسم را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم

انتشارات خط مقدم با دو کتاب چاپ اولی و یک کتاب پرفروش با محوریت حاج قاسم به نمایشگاه کتاب می‌آید.

هادی شیرازی مدیر انتشارات «خط مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خصوص کتاب‌های جدیدی که در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲  عرضه خواهد شد گفت: هفت کتاب چاپ اولی برای عرضه در نمایشگاه کتاب داریم. کتاب اول «سرباز قاسم سلیمانی» نام دارد که به قلم مصطفی رحیمی نوشته شده است ۵۸۴ صفحه است و درباره زندگی‌نامه شهید سلیمانی است و برترین کار درباره زندگی شهید سلیمانی محسوب می‌شود و دربردارنده اطلاعات بی نظیر و دست اولی است از زندگی ایشان از کودکی و نوجوانی گرفته تا موضوعات جنوب شرق و جنگ و خصوصا نیروی قدس در عراق، سوریه و بوسنی و دیگر جاهای مختلف.

کتاب بعدی «نامزد گلوله‌ها» است به قلم مرتضی سرهنگی. یک روایت ساده و بسیط است از ابعاد زندگی شهید سلیمانی است که صفحات آن با تصویرسازی و گرافیک جذابی کار شده است.  از نظر متن روان و جذابیت بصری برای مخاطب نوجوان و جوان می تواند مورد توجه باشد.

وی افزود: کتاب «بادهای سرکش هندوکش» به قلم محمدجواد افهمی زندگی‌نامه شهید علیرضا توسلی معروف به ابوحامد فرمانده فاطمیون است که روایت کاملی است از فراز و نشیب های زندگی این شهید. برای پژوهش این کار یک تحقیقات میدانی عمیق و وسیعی در ایران و مشهد و سوریه صورت گرفته است که نقطه قوت این کار محسوب می شود.

کتاب «سفر به روزهای جنگ» به قلم سعید علامیان به رشته تحریر درآمده است که به خاطرات سید حسام هاشمی یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی می‌پردازد و خاطرات ایشان از دوران کودکی و جنگ را روایت می‌کند. ایشان از نزدیک‌ترین شخصیت‌ها به سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است.

کار بعدی کتاب «دل آشوب» است به  قلم مرحوم محمدسرور رجایی نوشته شده و آخرین اثر ایشان است که روایت خاطرات مریم حسن‌زاده همسر شهید رئوف رفیعی از فرماندهان شهید فاطمیون است.

 کتاب «ماهرخ» خاطرات یک زن ایرانی در درگیری‌ها و جنگ سوریه است که به قلم مهشید اسماعیلی به نگارش درآمده است.

شیرازی اظهار کرد: کتاب «شبح» نوشته محمدرضا نصرت اولین کتابی است که روایت خاطرات یک آزاده سوریه را روایت می‌کند. سیدعلی جعفری راوی این کتاب است که از زندان سوریه فرار می‌کند و روایت این فرار را در این کتاب می‌خوانیم.

کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» که نوشته سعید علامیان است که خاطرات حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از شهید سلیمانی است. در این دوره از نمایشگاه چاپ صد و هشتاد و دوم این کتاب عرضه خواهد شد. 

کتاب« ۲۷ روز یک لبخند» روایتی است از شهید مدافع حرم بابک نوری هریس که چاپ سی‌ام آن منتشر شده است.

کتاب «ابو باران» خاطرات یکی از فرماندهان فاطمیون در سوریه است. این اولین کتابی است که خاطرات یک فرمانده در قید حیات را روایت می‌کند که چاپ شانزدهم به علاقه‌مندان ارائه شده است.

کتاب «خانه‌ای عطر با ریحان» زندگی‌نامه شهید هادی ذوالفقاری طلبه از شهدای مدافع حرم که در عراق به شهادت رسیده است. این کتاب به قلم الناز نجفی به چاپ دهم رسیده است.

«ساختمان کیانپارس» عنوان کتابی است به قلم زهرا حیدری که روایت خاطرات همسران فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله که در زمان جنگ در این ساختمان در اهواز ساکن بودند. در این کتاب روایت فرازونشیب حضور آن‌ها در این ساختمان و درگیری‌شان با موضوع جنگ را می‌خوانیم که چاپ سوم آن درحال حاضر منتشر شده است.

گفتنی است نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها