دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
رونقِ‌بخشِ دیجیتال نمایشگاه کتاب به ناشران شهرستانی کمک می‌کند

مدیر انتشارات ویراست معتقد است که برای ناشران شهرستانی اضافه شدن بخش دیجیتال در نمایشگاه، فرصتی مناسب برای رقابت و فروش کتب خود را پدید می‌آورد.

امیر دانا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: به پشتوانه سال‌ها تجربه و فعالیت در حوزه علم و دانش و باهدف گسترش علم و بالا بردن آگاهی جامعه، انتشارات ویراست از سال 99 به‌صورت رسمی آغاز به کارکرد.

وی افزود: انتشارات ویراست می‌کوشد تا با جذب مؤلفین، مترجمین، ‌پژوهشگران متخصص و زبده امکان تولید محتوایی درخور مخاطبین خود فراهم کند. در اين راستـا و بـه‌منظور دستيـابي به اهدافی والا، تمـامي توان خود را به ‌کـار گرفته‌ايم تـا با کمک نيروهـای متخصص و مـاهر، محصولاتی تولید کنیم کـه ازنظر علمي غنی بـوده و نيـاز جـامعـه علمی کشور را بـرطرف ســازد؛ و اين امر تنها بـا تلاش بي‌وقفـه و خستگی‌ناپذير واحدهای مختلف گروه انتشاراتی، ميسر می‌شود.

دانا ادامه داد: تیم متخصص و کارآزموده واحد تولید انتشارات ویراست در تلاش است تا با بهره‌گیری از آخرین متد و دستاوردهای روز، کتاب را به بهترین و آراسته‌ترین شکل به مخاطب عرضه کند و این مهم را وظیفه خود می‌داند که شأن و منزلت مخاطب خود در زیبایی‌شناسی محصول را ارج نهاده و برای تأمین آن از چیزی فروگذاری نکند.

مدیر ویراست گفت: ما باور داریم که معجزه خواندن و فهمیدن همه را به هم نزدیک‌تر و زندگی را پرمعناتر می‌کند و به درک ما از جهان، مفهوم دیگری می‌دهد.

امیر دانا سپس افزود: تا به امروز 418 عنوان کتاب را منتشر کرده‌ایم که از این تعداد 168 عنوان را در سال گذشته و 24 عنوان را از ابتدای سال جاری منتشر و روانه بازار نشر نموده‌ایم.

وی در آستانه نمایشگاه کتاب 1402، اظهار کرد: حقیقت امر بنا به مسائلی همچون به دلیل بُعد مسافت و هزینه بالا در نمایشگاه بین‌المللی تهران تابه‌حال شرکت نداشتیم. همچنین معتقدم با این شرایط دستکم انتشارات کوچک شهرستانی، توانایی رقابت با انتشارات بزرگ تهرانی را ندارند.

مدیر انتشارات ویراست ادامه داد: اضافه شدن بخش دیجیتال در نمایشگاه جزو یکی از بهترین روش‌هایی هست که به ارتقای سطح نمایشگاه کمک می‌کند و برای ناشران شهرستانی فرصتی مناسب برای رقابت و فروش کتب خود پدید می‌آورد.

وی در پایان گفت: مسلماً بزرگ‌ترین دغدغه حال حاضر تمام ناشران، هزینه بالای مواد مصرفی و چاپ هست که باعث شده به باور من فروش کتب تا حدود هفتاد درصد کمتر شود اما به نظرم با حمایت‌ها از سوی مسئولان و هم‌افزایی جامعه چاپ و نشر بتوانیم برای آینده به این صنعت کمک شایانی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها