شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
طرح خاطره‌نگاری 500 خانواده شهید و ایثارگر اجرا شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طرح خاطره‌نگاری 500 خانواده شهید و ایثارگر اجرا شد و در نهایت این آثار به شکل کتاب چاپ می‌شود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اولویت‌های این اداره محسوب می‌شود.

برزگر با اشاره به اینکه بنیاد شهید 124 نفر پیام‌آور و راوی آموزش دیده و روایتگر دارد که دروس تخصصی را زیر نظر اساتید مجرب گذرانده و راوی جبهه، جنگ و ایثار و شهادت هستند، خاطرنشان کرد: نزدیک به 80 نفر در این زمینه مشغول به تولید محتوا در فضای مجازی و دنیای واقعی هستند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی به روایتگری می‌پردازند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ گنجینه ارزشمند خاطرات والدین شهدا، امسال خاطره‌نگاری حدود 500 نفر از والدین، همسران شهدا و جانبازان استان زنجان ثبت و به پایان رسیده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات فرهنگی انجام شده توسط اداره کل بنیاد شهید استان گفت: برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستانی، استانی و کشوری، و برنامه قرآنی گلشن وحی به مناسبت ماه مبارک رمضان از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

برزگر ادامه داد: ارسال زندگی‌نامه و وصایای شهدا به ادارات و ارگان‌ها، حمایت از کاروان‌های راهیان نور، دیدار با 6 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه و آثار نمایشگاهی ایثار نیز از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده توسط بنیاد شهید است.

 سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه چاپ کتاب برای هریک از 3535 شهید استان زنجان یک ضرورت و نیاز محسوب می‎‌شود، اضافه کرد: با وجود اقدامات متعدد صورت گرفته در حوزه مستندسازی و چاپ آثار مربوط به شهدا بخشی از شهدا جا مانده‌اند که به دنبال ثبت خاطرات و چاپ کتاب مربوط به آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری کنگره شهدا اقدامات خوبی در حوزه چاپ کتاب موضوعی شهدا انجام شد، افزود: باید این اقدامات مستمر انجام شود تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها