چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
«سینی و صنوبر» به کتابفروشی‌ها آمد

«سینی و صنوبر» عنوان داستانی است برای مخاطب کودک و نوجوان از مهدی پوررضائیان که در 32 صفحه و به کوشش انتشارات کتاب نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مهدی پوررضائیان، فارغ‌التحصیل از دانشگاه دهلی‌نو در رشته روان‌شناسی بالینی است. او در کتاب «سینی و صنوبر» با بهره‌گیری از توان خود در علم روان‌شناسی، داستانی را بر پایه ضعف و ناتوانی کودکان برای برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود بازخوانی کرده است. قهرمان داستان او حیوانی است که دوستی ندارد و از دوستی دیگران نیز رنج می‌برد؛ لذا تلاش می‌کند دوستی‌ها را به جدایی مبدل کند؛ ولی در نهایت قوت عشق و دوستی بر حسش غلبه می‌کند و او را در آغوش خود می‌کشاند.
 
«سینی و صنوبر» از چند منظر داستانی درخور توجه و تحسین‌برانگیز است. از سویی در این اثر با نویسنده‌ای به غایت هوشمند و آشنا با ظرایف اندیشه و تفکری که درصدد بیان آن است، روبه‌رو هستیم؛ نویسنده‌ای که خاستگاه فکری و روانی مخاطب خود را می‌شناسد و برای اصلاح و بازشناسی بخش‌هایی از آن به مخاطب، هوشمندانه برنامه‌ریزی می‌کند و از سوی دیگر این داستان، اثری است که آشکارا و عمیقا ذهن و درون مخاطب خودش را به فکر و واکاوی سوق می‌دهد. او را منفعلانه در برابر خود تسلیم نمی‌کند؛ بلکه سعی می‌کند تا او را همراه و پویا با خود راهی مسیری کند که پایانش را در داستان رقم زده است و طعم شیرین و نیکو برای مخاطب دارد.
 
اقتضائات ساده‌نویسی و در عین حال کنجکاوی‌برانگیزاننده مخاطب کودک در این داستان رعایت شده و به همه این موارد باید تصویرگری جالب پریسا اکبری‌شهرکی را نیز افزود که با استفاده از نقاشی‌های خیال‌انگیز و طبیعی و آکنده از رنگ‌های گرم، نقش زیادی در تأپیرگذاری داستان ایفا کرده است.

از مهدی پوررضائیان تاکنون مقالات و کتاب‌های متعددی به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به مجموعه نمایش‌نامه کودک و نوجوان «زندگی زیر سبیل گربه‌‌ها»،‌ مجموعه نمایش‌نامه با سه نوبت چاپ «تمام‌های ناتمام»،‌ «نویسش در نمایش»، «نما در نمایش» و «تئاتر کودک از دیدگاه هنر و روان‌شناسی» را نام برد.

انتشارات کتاب نیستان، «سینی و صنوبر» را در 30 صفحه و به بهای 80 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها