سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
«تاریخ قزوین» توسط اداره‌کل کتابخانه‌ها و بنیاد ایران‌شناسی معرفی می‌شود

«تاریخ قزوین» با همکاری مشترک اداره‌کل کتابخانه‌های قزوین و بنیاد ایران‌شناسی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از قزوین، فاطمه محمد‌بیگی در دیدار با رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه قزوین گفت: کتابخانه‌های عمومی از لحاظ منابع دارای ظرفیت خوبی هستند و بنیاد ایرانی‌شناسی می‌تواند از این ظریف در انجام پروژه‌های فرهنگی خود استفاده کند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی قزوین از حیث منابع تاریخی و اجتماعی بسیار غنی هستند و این موضوع می‌تواند در معرفی شهر تاریخی قزوین به عموم مردم ایران و حتی جهان کمک شایسته‌ای کند.

وی بر همکاری با دستگاه‌های مختلف اداری برای اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی تاکید و اظهار کرد: پروژه‌های مهم اجتماعی زمانی اثربخش و محقق می‌شوند که همدلی و هم‌افزایی لازم بین دستگاه‌های فرهنگی وجود داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی و بنیاد ایران‌شناسی دارای اهداف مشترکی هستند و تلاش هر دو مجموعه در راستای دانش‌افزایی و ارتقای جایگاه فرهنگی ایران است.

فاطمه محمد‌بیگی خاطر‌نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های متنوعی را برای  اشاعه و رشد فرهنگ عمومی ارائه می‌دهند که ازجمله آن‌ها می‌توان به  برگزاری نشست‌های جمع‌خوانی، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مسابقات کتابخوانی،نقاشی و جلسات ادبی تاریخی اشاره کرد که امید است با همکاری بنیاد ایرانشناسی طی ماه‌های آینده برنامه‌های تخصصی و مفصل‌تری را با موضوع معرفی کهن شهر تاریخی قزوین و همچنین تاریخ ایران برگزار کنیم.

سیده زهرا تقوی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه استان قزوین نیز در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده با برگزاری برنامه‌های مشترک بین کتابخانه‌های عموی و بنیاد ایران‌شناسی، گام‌های بلندی در مسیر معرفی هرچه بیشتر تاریخ قزوین برداشته شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها