چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کودکان و نوجوانان روستاهای قروه به عضویت رایگان بخش مکاتبه‌ای کانون درمی‌آیند

مدیر کل کانون پرورش فکری کردستان با اشاره به عضویت رایگان کودکان روستایی در بخش مکاتبه‌ای این کانون گفت: کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری با حضور در روستاهای اطراف این شهرستان کودکان و نوجوانان را به عضویت رایگان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون در می‌آورد.

حمیدرضا گوهری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در روستاها و جاهای کم برخوردار و حمایت و پرورش این استعدادها از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان است.

وی ادامه داد: بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، با تکیه بر همین اهداف و جذب اعضا به صورت رایگان عضو می‌پذیرد و خدمات فرهنگی و ادبی خود را از طریق مکاتبات و نامه هایی که بین مربی و عضو رد و بدل می  شود، ارائه می‌دهد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کردستان با اشاره به فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی عنوان کرد: این بخش پیشینه‌ای طولانی دارد و ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرد و در حال حاضر بیش از  200 عضو کودک و نوجوان در استان کردستان آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند و در زمینه‌ی جذب و نگهداری اعضا در تلاش است.

گوهری افزود: کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای بخش مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند و با همین رویکرد جذب عضو از کتابخانه سیار روستایی قروه ( ویهج، ناظم آباد، شکوه آباد و گنجی ) را آغاز کرده است.

وی یادآوری کرد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در استان که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (mokatebe.kordestan@kpf.ir ) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها