چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
مکان‌های مناسب‌تری به ناشران استانی در نمایشگاه اختصاص یابد/ حضور انتشارات مفتون با چند کتاب چاپ اول

مدیر انتشارات مفتون همدان بر لزوم اختصاص فضاهای مناسب در نمایشگاه کتاب تهران به ناشران استانی تاکید کرد.

عباس نیاززاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در معرفی کتب جدید و تازه‌‌های کتاب بسیار مفید است، افزود: با توجه به اینکه به علت گرانی کتاب تقاضا در این زمینه کاهش یافته است اما نمایشگاه می‌تواند با تخفیف‌هایی که دارد متقاضیان را راضی کند.
 
وی در خصوص تلخ و شیرین‌های نمایشگاه کتاب طی سال‌های گذشته عنوان کرد: عدم اختصاص غرفه‌های مناسب به ناشران شهرستانی یکی از خاطرات تلخی است که از نمایشگاه کتاب در ذهن ما ماندگار شده است زیرا هر سال مکان‌های نه‌چندان مناسب  نمایشگاه را به شهرستان‌ها اختصاص می‌دهند که باعث رنجش ناشران شده است.

محل اسکان به ناشران استانی اختصاص یابد
 
نیاززاده یکی دیگر از مشکلات را عدم اختصاص خوابگاه یا محل اسکان به ناشران شهرستانی دانست و گفت: اسکان ناشران شهرستانی‌ در تهران هزینه‌بر و مشکل‌زاست و هر سال با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
وی حمل و نقل کتاب از شهرستان به تهران را نیز یکی دیگر از مشکلات و تلخی‌های هر سال برشمرد و تصریح کرد: به علت سختی حمل و نقل، هر سال با تعداد محدودی کتاب در نمایشگاه حاضر می‌شویم و وقتی با تقاضای زیادی مواجه می‌شویم ارسال مجدد از شهرستان برای ما دشوار است.
 
 این ناشر همدانی همزمانی نمایشگاه حضوری با مجازی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه بازار کتاب با تقاضای کم مواجه شده است، عرضه به صورت مجازی می‌تواند به این مسئله کمک کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه مجازی به مخاطبان کمک می‌کند بیشتر در فضای برگزاری نمایشگاه باشند، افزود: بسیاری از اهالی کتاب قبل از حضور در فضای نمایشگاه، از طریق مجازی چرخی در نمایشگاه می‌زنند تا ارزیابی اولیه از حضور ناشران و کتب داشته باشند.
 
نیاززاده در خصوص کتب چاپ اول در نمایشگاه نیز تصریح کرد: حدود ۴ الی ۵ کتاب امسال به صورت چاپ اول در نمایشگاه حاضر هستند و کتب‌های با چاپ مجدد نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ عنوان کتاب در انتشارات مفتون منتشر شده است، افزود: امیدواریم امسال نیز تعداد بیشتری کتاب وارد عرصه فرهنگ شده و بتواند در افزایش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها