دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
زنده‌یاد محمد شریف‌زاده، الگوی ناشران جوان بود

مدیر انتشارات قدیانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی زنده‌یاد محمد شریف‌زاده، ناشر پیشکسوت گفت: وی مردی تاثیرگذار در حوزه نشر بود و با انتشار کتاب‌های علمی نوآورانه در دهه 60، الگوی بسیاری از ناشران جوان در آن دوران بود.

نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در پی درگذشت محمد شریف‌زاده، ناشر و چاپخانه‌دار پیشکسوت، عنوان کرد: سابقه آشنایی من با زنده‌یاد به سال ۱۳۴۸‌ در دفتر انتشارات فرهنگ اسلامی برمی‌گردد، این دفتر در محدوده خیابان سمیه قرار داشت؛ پیش وی رفتم تا کتاب «خودآموز قرآن» مرحوم سید‌رضا برقعی را برای کتابفروشی‌ام خریداری کنم.
 
وی افزود: این دیدار سرآغاز 54 سال دوستی و همکاری در حوزه‌های مختلف کاری و حرفه‌ای بود و پس از آن نیز برای تأمین سایر کتاب‌های مورد نیاز خود از شرکت سهامی انتشار و سایر مجموعه‌ها با وی ارتباط داشتم.
 
قدیانی با بیان اینکه وی در دهه 50 انتشارات خود را با عنوان «انجام کتاب»، تأسیس کرد، گفت: یکی از آثار ارزشمندی که به همت وی منتشر شد، مجموعه چهار جلدی «رساله نوین امام خمینی‌(ره)» با نگارش و ترجمه و توضیح عبدالکریم بی‌آزار شیرازی بود که در دوره خود با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.
 
وی تاکید کرد: البته کتاب‌های دیگری هم در طول این سال‌ها از انتشارات فرجام به‌عنوان یک ناشر نوآور منتشر شد، کتاب‌های علمی اثرگذاری که در دهه 60 نوآوری‌های خاصی برای کودکان و نوجوانان داشتند مثل «به من بگو چرا؟».
 
                                        
                               
قدیانی با اشاره به سابقه مدیریت 15 ساله زنده‌یاد شریف‌زاده در سازمان کتاب‌های درسی ایران، عنوان کرد: با توجه به سابقه صنفی وی در صنعت نشر، او سال ۷۵ در انتخابات شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان شرکت و بعد از انتخاب در هیئت‌مدیره به سمت ریاست هیئت مدیره برگزیده شد و 12 سال در تعاونی ناشران فعال بود.
 
وی تأکید کرد: زنده‌یاد شریف‌زاده در کار و حرفه و حتی رفتار و منش خود همیشه شفاف و روشن بود و صداقت داشت، در کار و خانواده‌داری یک الگو بود؛ همچنین به دور از دغدغه در مسائل مالی به کار و حرفه خود می‌پرداخت و همچون نامش شریف بود.
 
قدیانی در ادامه شریف‌زاده را مردی تأثیرگذار در حوزه نشر دانست و گفت: او در دوران حرفه‌ای خود مردی تأثیرگذار در حوزه نشر بود، او الگوی بسیاری از ناشران جوان بود و اگر کسی قصد داشت به حوزه نشر کودک و نوجوان وارد شود، با وی مشورت می‌کرد.
 
وی پیشنهاد کرد؛ در صورتی که دستنوشته یا یادداشتی از وی وجود دارد، خانواده وی در قالب کتاب منتشر کنند یا در گفت‌وگو با دوستان و همکارانش یک کتاب به یادگار از زحمات و تلاش‌های وی در حوزه نشر گردآوری شود.
 
به گزارش ایبنا؛ محمد شریف‌زاده، مدیر نشر فرجام، پیشکسوت حوزه چاپ و نشر کشور پس از تحمل یک دوره بیماری شنبه 26 فروردین درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها