یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
اقتصاد فرهنگ در زنجان تقویت می‌شود/ برگزاری مستمر نمایشگاه‌های کتاب در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در تلاش هستیم تا با معرفی و فروش محصولات فرهنگی و هنری زمینه برای تقویت اقتصاد فرهنگ را فراهم سازیم و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: استان زنجان در ارتباط با بحث مطالعه و کتابخوانی وضعیت خوبی نسبت به کشور دارد و در هفتمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، یک روستا از زنجان برنده شد.

وی با اشاره به اینکه در هفتمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب درسجین ابهر جزو 10 روستای برگزیده قرار گرفت، افزود: این موضوع نشان از ظرفیت بالای روستاهای زنجان در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

حسنی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان روستاها به مطالعه بیشتر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: جشنواره‌ها بهانه است تا بتوانیم علاوه بر فعال کردن گروه‌های مردمی در این حوزه، فضایی برای حضور بیشتر مردم در حوزه کتاب ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه‌های متعددی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در نخستین روزهای سال جاری نمایشگاه کتاب تخصصی قرآن کریم دایر شد که به استقبال خوبی مواجه شد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران برتر استمرار خواهد داشت، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب‌های مورد نظرشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به موضوع اقتصاد و فرهنگ و برنامه‌ریزی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص گفت: در تلاش هستیم تا با معرفی و فروش محصولات فرهنگی و هنری زمینه برای تقویت اقتصاد فرهنگ را فراهم سازیم و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در تقویت اقتصاد فرهنگی توجه به چاپخانه‌ها است، اضافه کرد: امروز صنعت چاپ وارد مرحله نوینی از زیر ساخت شده است و ضروری است ماشین آلات این صنعت بروز شود، زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز مردم نیست، چرا که اقلام مورد نیاز مردم در سایر استان‌ها چاپ شده و همین موضوع موجب اتلاف سرمایه استان می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها