سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
زمان برگزاری نمایشگاه کتاب لندن 2024 تغییر کرد

نمایشگاه کتاب لندن اعلام کرد که در راستای هماهنگی با نمایشگاه کتاب بولونیا و ایجاد فاصله زمانی بین دو نمایشگاه، نمایشگاه سال 2024 که قرار بود 16 تا 18 آوریل برگزار شود، به 12 تا 14 مارس منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی، این تغییر زمانی ایجاد شد که نمایشگاه کتاب کودک بولونیا (BCBF) اعلام کرد از 8 تا 11 آوریل 2024 برگزار خواهد شد که فقط پنج روز قبل از تاریخ‌های برنامه‌ریزی شده برای نمایشگاه لندن به پایان می‌رسید.

نمایشگاه کتاب لندن سال 2023 از 18 تا 20 آوریل برگزار می‌شود. گرت راپلی، مدیر این نمایشگاه گفت: «اگر نمایشگاه کتاب لندن و بولونیا به فاصله کوتاهی از هم برگزار شوند، مشکلات لجستیکی بر غرفه‌دارانی تحمیل می‌شود که مایل به حضور در هر دو نمایشگاه هستند.»

نمایشگاه کتاب لندن در گذشته، قبل از نمایشگاه کتاب بولونیا برگزار می‌شد اما در دهه اخیر، این روند تغییر کرد. راپلی گفت که انتظار دارد این تغییر، دائمی شود. «این یک حرکت بلندمدت است که از این دوره آغاز خواهد شد. اکنون در حال برنامه‌ریزی برای نمایشگاه کتاب لندن به گونه‌ای هستیم که از این به بعد، تقریبا در همین تاریخ اعلام شده در ماه مارس برگزار شود. امیدواریم این برنامه‌ریزی، برای صنعت بین‌المللی نشر بزرگسالان و کودکان، اطمینان‌بخش باشد.»

این برنامه‌ریزی، همچنین در راستای برگزاری بهتر نمایشگاه کتاب بولونیا مفید خواهد بود. این نمایشگاه در چند سال اخیر، رویداد تجاری حرفه‌ای با عنوان بوک پلاس را اجرا کرده که با برنامه‌های نمایشگاه لندن، به ویژه در زمینه ابعاد تجاری صنعت نشر و بحث کپی رایت، همپوشانی داشت. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تغییر تاریخ و ایجاد فاصله بین این دو نمایشگاه، در کیفیت برگزاری آنها چه تأثیری خواهد داشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها