شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
صدور 28 حکم جایگزین در دادگستری آذربایجان‌غربی/ خرید کتاب به جای حبس

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور 28 حکم فرهنگی جایگزین حبس توسط قضات استان در سال 1401 خبر داد.

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت:  28 حکم جایگزین حبس فرهنگی در قالب خرید کتاب به ارزش بیش از 735 میلیون ریال توسط قضات استان آذربایجان‌غربی در سال 1401 صادر شده است.

وی افزود: به منظور عمل به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با نگاه اصلاح گرانه، قضات حوزه های قضایی ارومیه، محمدیار، خوی، ماکو، پیرانشهر، شوط و سیمینه در سال 1401 با بهره بردن از ظرفیت قانونی مجازا‌ت‌های جایگزین حبس، این احکام را صادر کردند.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: این قضات فرهیخته به جای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی است، رای به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها صادر کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم آمار مجازات‌های جایگزین حبس به نحو چشمگیری افزایش یابد و قضات رسیدگی کننده نهایت استفاده را از این ظرفیت بسیار ارزشمند قانونی کنند.

عتباتی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه فرهنگی و حمایت از فرهنگ کتابخوانی از محل این احکام 744 نسخه کتاب خریداری و به منظور بهره‌مندی عموم مردم در اختیار کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌هایی که این احکام را صادر کرده‌اند، قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها