شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در 8 بقعه متبرکه زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم در 8 بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: کمتر از 2 درصد موقوفات استان مربوط به کتاب است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان (ع) برنامه‌های مناسبتی در این اماکن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح طرح جزءخوانی قرآن کریم در جوار آستان مقدس هشت امامزاده استان افزود: برگزاری مراسم جزءخوانی قبل از نماز ظهر و یا عصرها قبل از افطار انجام می‌شود.

کرمی از حضور 20 مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه هم خبر داد و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و تفسیر و بیان احکام و مشاوره و پاسخگویی به سوالات و حضور در غرفه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با ماه رمضان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برگزاری نشست‌‍‌های موضوعی در حوزه ترویج سنت حسنه وقف خبر داد و افزود: سال گذشته درآمد موقوفات 56 میلیارد تومان بودکه که نسبت به سال 1400 در حدود 52 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نیات واقفان در موضوعات مختلف است و اوقاف نیز بنا به نیات واقفین هزینه‌کرد دارد، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در وقف مهجور باقی مانده موقوفات قرآنی و مربوط به کتاب است.

کرمی با اشاره به اینکه کمتر از 2 درصد موقوفات استان مربوط به کتاب است، ادامه داد: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: یکی از بارزترین موقوفات استان زنجان در حوزه مربوط به یک مؤلف است که 18 هزار جلد کتاب از جمله 100 نسخه خطی را وقف کرده است و در بقاع متبرکه و امامزادگان استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها