دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کارنامه نامزد‌های پانزدهمین دوره هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کمک به صنف

درحالی که تنها یک روز به انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان زمان باقی است، ترکیب کاندیدای پانزدهمین هیئت مدیره این تشکل صنفی نشان می‌دهد که این انتخابات امسال با توجه به سوابق اجرایی و حرفه‌ای نامزدها از تنوع و تکثر خوب و مناسبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، انتخابات پانزدهمین دوره هیئت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان فردا سه‌شنبه (نهم اسفند‌ماه) درحالی برگزار می‌شود که 21 نفر از اعضای این تشکل صنفی داوطلب حضور در هیئت‌مدیره شده‌اند. از‌ میان برگزیدگان، هفت به هیئت‌مدیره می‌روند و یک نفر به‌عنوان بازرس در اتحادیه مشغول کار خواهد شد.
 
نگاهی به کاندید‌های انتخابات هیئت‌مدیره، نشان‌دهنده ترکیبی از فعالان حوزه نشر در حوز‌ه‌های مختلف دانشگاهی، کودک و نوجوان، دینی، عمومی، آموزشی، کتابفروشان و موزعان است؛ افرادی که برخی با کوله‌باری از تجربه در حوزه نشر، تصمیم گرفته‌اند برای پیگیری حقوق صنفی خود و همکارانشان وارد گود شوند و شانس خود را محک بزنند.
 
اسامی کاندید‌های هیئت‌مدیره برای دوره پانزدهم، کاظم آرمان‌پور، تهمینه آقا محمدعلی کرمانی، امیرهوشنگ اسکندری، مهدی اسماعیلی‌راد، شاهین ترکمن، آرش رئیس دانا، محمدرضا سالکی، محمدحسین شهری، علی‌اکبر طورانیان، مریم‌السادات ظهوریان، محمدعلی عزیزی، کاظم علمی کتابفروش، کاوه علی نقی، محمود فرهادی، حسن قربانی، ابراهیم کریمی زنجانی اصل، سعید مکرمی، مهدی میردشتی، هومن نامور، بابک ندرخانی دینه کبودی و محمد یراقچی هستند. همچنین اردشیر بجهت، جمال خداپناهی و حسین غیاثی داوطلبان عضویت برای بازرسی هستند.
 
از میان این اسامی، حسن قربانی و کاظمی علمی اکنون در ترکیب هیئت مدیره حضور دارند، اما چهره‌هایی چون کاظم آرمان‌پور، محمد یراقچی، بابک ندرخانی، محمدرضا سالکی، علی‌اکبر تورانیان، مریم‌السادات ظهوریان و ابراهیم کریمی تجربه کار صنفی در اتحادیه و انجمن‌های صنفی صنعت نشر همچنین کارگروه‌های مرتبط با این حوزه را دارند و می‌توانند با قرار گرفتن در کنار سایر فعالان این حوزه به حل مشکلات صنفی و دغدغه‌های همکاران خود بپردازند.
 
ازجمله موضوعاتی که ضروری است هیئت‌مدیره جدید اتحادیه در صدر برنامه‌های خود قرار دهد، می‌توان به پیگیری واگذاری یکسری امور دولتی به اتحادیه به‌عنوان یک تشکل صنفی، پیگیری موضوع قاچاق کتاب و بریدن دست سودجویان عرصه نشر از بازار کتاب، رایزنی برای تامین کاغذ، شناسایی و رفع مشکلات کتابفروشان و توجه به فعالان حوزه نشر در بخش الکترونیک و دیجیتال اشاره کرد.
 
اکنون هومان حسن‌پور، به‌عنوان رئیس، محمود آموزگار در سمت نایب رئیس اول، کاظم علمی در سمت نایب رئیس دوم، حسن قربانی به‌عنوان عضو‌ هیات مدیره و خزانه‌دار، نسرین سیاح‌فر به‌عنوان دبیر و مهدی فخری‌زاده و سید‌رفیع احمد جواهری به‌عنوان عضو هیات‌مدیره مشغول فعالیت هستند، مسعود کازری نیز بازرس اتحادیه است.
 
انتخابات اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران فردا سه‌شنبه (9اسفند‌ماه) از ساعت 9 و 30 تا 14 در ساختمان اتحادیه به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، کوچه مهر، پلاک ۶ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها