شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰
لذت یافتن قطعات پازل در فیلم‌های لابیرنتی

«فیلم‌های پازلی؛ داستان‌گویی پیچیده در سینمای معاصر» به کوشش وارن باکلند و توسط انتشارات بلک‌ول در ماه جاری (ژانویه ۲۰۰۹) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب مجموعه‌ای از یازده مقاله است که توسط صاحب‌نظران گوناگون در حوزه‌ مطالعات فیلم نگاشته شده و در هر مقاله به وجوهی از مسایل مهم مطرح شده در برخی از فیلم‌های معاصر پرداخته است.

این کتاب آن‌گونه که جف کینگ، استاد مطالعات تلویزیون و فیلم در دانشگاه برونل گفته است، راهنمایی است به‌هنگام و روشنگر درباره‌ تعدادی از جریانات هزارتو (لابیرنتی) و پیچیده در سینمای امروز که گستره‌ای بی‌نظیر را در این زمینه ترسیم، و مثال‌هایی گوناگون از اقصی نقاط جهان را مطرح می‌کند.

وارن باکلند که در رشته مطالعات فیلم دانشگاه آکسفورد بروک انگلستان تحصیل کرده است، تالیف آثار دیگری نظیر «کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نشانه‌شناسی شناختی فیلم» و نیز «بررسی فیلم‌های معاصر آمریکایی» (همراه با توماس السیسر) را نیز در کارنامه خود دارد.

کتاب «فیلم‌های پازلی؛ داستان‌گویی پیچیده در سینمای معاصر» با نام اصلی «comlex story telling in contemporary cinema ,puzzle films» به کوشش وارن باکلند و از سوی انتشارات بلک‌ول در ماه جاری (ژانویه ۲۰۰۹ – بهمن ۱۳۸۷) در ۲۵۶ صفحه و به زبان انگلیسی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها