جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
راهبرد جدید سومین ناشر بزرگ تجاری و آموزشی جهان در کاهش انتشار کربن

گروه «اَشِت بوک»، بزرگ‌ترین شرکت چاپ و نشر فرانسه و سومین ناشر بزرگ تجاری و آموزشی در جهان اعلام کرد که استراتژی جدیدی برای کاهش انتشار کربن در طبیعت اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) و به نقل از هفته‌نامه پابلیشرز، شرکت چاپ و نشر گروه «اَشِت بوک» در واکنش به بحران جهانی آب، هوا و انرژی اعلام کرده است که استراتژی بلند پروازانه‌ای اتخاذ کرده که هدف آن کاهش 30 درصد از انتشار کربن از فعالیت شرکت اشت تا سال 2030 است و نام آن را «استراتژی 30/30» گذاشته است؛ همچنین این شرکت در نظر دارد با ایجاد تغییر در اقدامات شرکت، سالانه تنها 2.5 درصد کربن در طبیعت انتشار دهد و از انرژی سالم‌تر و کارآمدتری در صنعت چاپ و نشر استفاده کند.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی در 21 دسامبر، این شرکت، گازهای گلخانه‌ای که نتیجه فعالیت کارخانه‌ها تولید می‌شود را هدف قرار داده است؛ بنابراین قصد دارد 30 درصد کتاب‌هایی که امحا می‌شوند، 26 درصد از میزان کربنی که در ساخت کاغذ ایجاد می‌شود و 18 درصد از میزان کربنی که در چاپ و صحافی کتاب تولید می‌شود را کاهش دهد. همچنین کاهش 1 درصدی فعالیت‌های بالادستی و 1.5 درصدی در فعالیت‌های پایین‌دستی که موجب تولید کربن می‌شود از دیگر اهداف شرکت اَشِت است.

در سال 2009 شرکت اَشِت شروع به اندازه‌گیری گازهای گلخانه‌ای کرد که از این شرکت تولید می‌شد و برای این اقدام از شرکت مشاوره کربن‌زدایی آب، هوا و انرژی به نام«Carbone 4» کمک گرفت. از آن زمان شرکت اشت اعلام کرد که بخش فرانسوی این شرکت حدود 20 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش داده است.

برای تولید حداقلی کربن شرکت اشت، این شرکت مدعی است که «طرح تنوع زیستی» مبتکرانه برای کاهش استفاده از پلاستیک ایجاد کرده که با «استراتژی 30/30» این شرکت اجرا خواهد شد. علاوه بر آن، اشت اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2026 به مصرف 100 درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر رو آورد.

اشت لیور، یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بین‌المللی Lagardère SA است که سومین گروه اصلی چاپ و نشر در جهان است. سال 2021 این شرکت درآمد خود را 2598 میلیون یورو اعلام کرد و این درآمد شامل بیش از 200 اثر چاپی بوده که در مجموع حدود 16000 عنوان جدید در سال است؛ این آثار به ده‌ها زبان و عمدتا زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی منتشر می‌شود.

سال 2021 گروه «اَشِت بوک» اعلام کرد که 99.9 درصد از کل کاغذ مصرفی این شرکت با مجوز دو سازمان بین‌المللی نگهداری از جنگل‌ها و جنگلداری پایدار بوده است؛ همچنین 8.3 درصد از کل کاغذ مصرفی شرکت اشت از الیاف بازیافتی بوده که این میزان، 10.8 درصد نسبت به سال 2020 کاهش یافته است؛ این اقدامات به طور کلی موجب شد که میزان بازیافت این شرکت 17.6 درصد کاهش داشته باشد.

سوفی کاترل، مدیر ارشد ارتباطات شرکت گروه اشت بوک گفت: این کاهش‌ها به دلیل کمبود الیاف بازیافتی در دسترس بود. همچنان متعهد هستیم که کاغذهای بازیافتی را زمانی که در بازار در دسترس هستند، تامین کنیم و تامین‌کنندگان خود را به ادغام الیاف بازیافتی در محصولات کاغذی بیشتر تشویق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها