یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
خنجر الماس به والتر موزلی رسید

والتر موزلی، نویسنده آمریکایی ژانر جنایی و معمایی، از سوی انجمن جنایی‌نویسان بریتانیا به عنوان برنده جایزه خنجر الماس 2023 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از میسری‌سین‌مگ، انجمن نویسندگان جنایی (CWA) به والتر موزلی، نویسنده آمریکایی، جایزه خنجر الماس را اهدا کرد که بالاترین افتخار در نویسندگی ژانر جنایی در بریتانیا به شمار می‌رود. جایزه خنجر الماس نویسندگانی را شناسایی می‌کند که نویسندگی حرفه‌ای آنها در ژانر جنایی با برتری مداومی مشخص شده است و سهم قابل توجهی در این ژانر داشته‌اند.

دیوید مازلی بیش از سه دهه پیش با کتاب «شیطانی با لباس آبی» به شهرت رسید و تاکنون بیش از 60 کتاب در ژانر و سبک‌ معمایی، علمی تخیلی، خاطرات، رمان‌ گرافیکی و داستان کوتاه نوشته است. ایزی رالینز (شخصیت اصلی کتاب شیطانی با لباس آبی) در سال 1995 به وسیله دنزل واشنگتن در اقتباسی سینمایی از کتاب «شیطانی با لباس آبی» روی پرده سینما زنده شد.
از دیگر آثار موزلی می‌توان به «مردی در زیرزمین خانه من»، «پسر خوش‌شانس»، «مرد سیاه ناجور»، «داستان‌های توفان»، «جان وومن» و «کشتن جانی فرای» اشاره کرد.

موزلی 70 ساله، دریافت جوایز دیگری از جمله جایزه استاد بزرگ MWA، جایزه انجمن جنایی‌نویسان رنگین‌پوست آمریکا، جایزه گرمی و جایزه یک عمر دستاورد قلم آمریکا را در کارنامه دارد. وی در سال 2020 مدال بنیاد ملی کتاب را برای مشارکت برجسته در زمینه نویسندگی در آمریکا دریافت کرد. او نخستین مرد سیاهپوستی است که این مدال را دریافت کرده است.

خنجر الماس، پیش از جوایز سالانه انجمن نویسندگان جنایی، موسوم به «اسکار ژانر جنایی» که قرار است ششم ژوییه 2023 برگزار شود، به برنده اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها