چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
تاسیس کتابخانه در طرح جامعه توسعه بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در بقاع متبرکه و مساجد اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که اماکن مقدس دارند به دنبال ایجاد کتابخانه در بقاع متبرکه هستیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 800 موقوفه با 57 نیت در استان زنجان وجود دارد که درآمد سال گذشته آن‌ها 39 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای نیت و در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰ درصد درآمد موقوفات برای سرمایه‌گذاری و ۵۰ درصد برای نیات مصرف می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه نزدیک به هزار و ۵۰۰ مورد از این موقوفات مکان مذهبی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه و تکیه است، اضافه کرد: برای استفاده بهتر از این موقوفات اقدامات متعددی در سطح استان انجام شده است که یکی از مهمترین آن‌ها اجرای طرح جامع در بقاع متبرکه و مساجد است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح جامع امکانات متعددی برای اماکن زیارتی در نظر گرفته می‌شود، افزود: ایجاد تجاری، موزه، کتابخانه، زائرسرا، سالن غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی ازجمله این امکانات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در بقاع متبرکه و مساجد اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که اماکن مقدس دارند به دنبال ایجاد کتابخانه در بقاع متبرکه هستیم.

وی افزود: درحال حاضر برخی از مساجد استان دارای کتابخانه هستند اما یکی از برنامه‌های اوقاف ایجاد کتابخانه در بقاع متبرکه نیز است. در گام نخست، ایجاد کتابخانه جامع و غنی از کتاب‌های متعدد در طرح جامع توسعه امامزاده سید‌ابراهیم‌(ع) زنجان که در هسته مرکزی شهر واقع شده پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه کمتر از 2 درصد موقوفات استان به حوزه کتاب اختصاص دارد، گفت: با توجه به نیاز رو‌به افزایش جامعه به مطالعه و کتابخوانی خیرین و واقفان باید به موضوع کتاب و کتابخانه توجه بیشتری داشته باشند. همان‌طور که نسل‌های گذشته وقف‌هایی در حوزه کتاب داشتند، ضروری است واقفان در این حوزه فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها