دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
راه‌یابی 2 قصه‌گوی کردستانی به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی «نهال امید»

محمد مخدومی از راهیابی 2 قصه‌گو از استان کردستان به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» خبر داد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان درباره جشنواره منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» که با حضور قصه‌گویان استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام برگزار شد، چهار قصه‌گو استان موفق به کسب عنوان شدند.

وی ادامه داد: به انتخاب هیئت داوران این جشنواره زیبا عبدالملکی و پرشنگ سنگین آبادی از استان کردستان به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند و طاهره اصفهانی و مینا عسگری به مقام شایسته تقدیر معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به بخش استانی رویداد جشنواره قصه‌گویی عنوان کرد: از ابتدای فراخوان جشنواره در مجموع 146 اثر در دو بخش صحنه‌ای و دیجیتال به دبیرخانه استانی در کردستان ارسال شد. در نهایت و بعد از بررسی داوران 46 اثر به بخش رقابتی در مرحله استانی راه یافت که از این تعداد 25 اثر در بخش صحنه‌ای و 21 اثر در بخش دیجیتال رقابت کردند.

مخدومی اضافه کرد: در مرحله استانی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در استان کردستان که در آبان‌ماه سال جاری در کتابخانه مرکزی شهرستان سنندج برگزار شد به انتخاب داوران 7 اثر در بخش صحنه ای و 6 اثر در بخش دیجیتال به مرحله منطقه ای به میزبانی استان همدان معرفی شد.

به گفته وی، دومین دوسالانه قصه‌گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شده است.

مخدومی، ارج نهادن سنت قصه‌گویی و تلاش برای گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره‌مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی برای اعتلاء توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه‌گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی ازجمله قصه داستان و شعر در تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر‌ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه‌های عمومی را از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآوری کرد: زمان برگزاری مرحله نهایی و کشوری جشنواره که در تهران برگزار می‌شود به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها