یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
نمایشگاه دستاوردهای معاونت فرهنگی در مجلس افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه (20 آذرماه) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی آقاطهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ سیدعلی یزدی‌خواه، نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی، غلامرضا منتظری و محمدرضا مبلغی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
 
در این نمایشگاه دستاوردها، توانمندی‌ها، برنامه‌ها و چالش‌‌‌های حوزه نشر به صورت تفصیلی در قالب بنرهای اطلاع‌رسانی ارائه شده است.
 
از دیگر بخش‌های این نمایشگاه «آمار صنعت نشر به تفکیک استانی و موضوعی»، «نگاهی به میزان مصرف کاغذ تحریر در صنعت نشر»، «آمار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»، «نمایشگاه مجازی کتاب تهران» و ارائه چالش‌های موجود در صنعت نشر اشاره کرد.
 
ارائه مهمترین چالش‌ها و برنامه‌های پیش روی صنعت
یاسر احمدوند در این افتتاحیه با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: تلاش کردیم در این رویداد، فضایی از وضعیت صنعت نشر و کتاب در کشور با توجه به شاخص‌های این حوزه برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی حوزه ترسیم کنیم.
 
وی افزود: لازم است درباره مهمترین شاخصه‌ها و آمار صنعت نشر با مسئولان گفت‌وگو شود؛ یکی از این مسیرها برای توضیح دقیق، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی است، در این رویداد نیز با ارائه آمار نمایندگان در جریان آمار و ارقام قرار می‌گیرند.
 
احمدوند با بیان اینکه در این نمایشگاه تلاش شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان آمار قرار گیرند، عنوان کرد: مهمترین چالش‌ها و برنامه‌های پیش رو صنعت و معاونت فرهنگی در قالب اطلاعات و آمار استخراج شده ارائه شده است. امیدواریم در آینده نزدیک طی تعامل با سایر مراکز فرهنگی و نهادهای تصمیم‌گیری، همچنین مدیران ارشد نیز بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم تا در جریان جزئیات وضعیت صنعت نشر قرار گیرند.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازخورد مطلوب نمایندگان در جریان بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتند نسبت به برخی آمار و ارقام و شاخص‌‌ها توجه نشان دادند.
 
به‌گفته وی، تصمیمات کلان در صنعت نشر تاثیرات زیادی دارد و از آنجایی که اعتبارات و منابع حوزه نشر با توجه به بزرگی این صنعت ناچیز است، آمار و ارقام این نمایشگاه می‌تواند مورد توجه برنامه‌ریزان و تصمیم‌‌گیران سیاست‌های کلان کشور قرار گیرد.
 
احمدوند همچنین به امکان برپایی این نمایشگاه در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت:  در اینجا به دلیل محدودیت فضا، نتوانستیم همه ظرفیت‌ و برنامه‌های حوزه نشر را به نمایش بگذاریم و اگر این امکان در استان‌ها فراهم باشد، حتما برگزار خواهیم کرد.
 
نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی تا 23 آذر برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها