سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
دفتر اول «شعر متعهد ایران» منتشر شد

کتاب شعر متعهد ایران با زیر عنوان «چهره‌های شعر سلاح» نوشته مهدی خطیبی منتشر شد. این کتاب به بررسی شعر متعهد فارسی در سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ می‌پردازد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دفتر اول این مجموعه به بررسی شعر جعفر کوش آبادی شاعر معاصر و از بازماندگان شعر نیمایی می‌پردازد .این کتاب را انتشارات آفرینش به بازار کتاب عرضه کرده است. 

کتاب حاضر در هفت فصل تدوین یافته که از میان آنها می‌توان به «کوش آبادی به روایت کوش آبادی»، «برخورد اول» و «گزیده اشعار» اشاره کرد.

مهدی خطیبی در مقدمه کتاب بیان داشته: اساس پژوهش در این کتاب بر مبنای درون‌مایه‌ها و واژگان کلیدی و پر کاربرد است. البته با یادآوری این نکته که واژه، خود به تنهایی هیچ ارزشی ندارد و تنها زمانی که در ساخت جمله با تکرار و بسامد بالا، القا کننده اندیشه خاصی باشد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

وی ادامه می‌دهد : از نمایندگان شعر سلاح، جعفر کوش آبادی را انتخاب کرده‌ام زیرا تنها چهره شعر نیمایی است که تا کنون باقی مانده .
خطیبی در ابتدای کتاب به چگونگی شکل گیری شعر این دوره می‌پردازد و در ادامه به علت‌ها، زمینه‌ها، درون‌مایه‌ها، نمایندگان اصلی شعر سلاح و ویژگی‌های آن اشاره کرده است.
 
در بخش بعد خطیبی به بررسی چهار مجموعه « ساز دیگر»،‌ «کوچک خان»، «چهار شقایق»، «سفر با صدا» و منظومه «اژدهای سیاه»‌ از کوش آبادی پرداخته است.
 
مهدی خطیبی متولد مهرماه ۱۳۵۵ و دانش آموخته حقوق قضایی، و درحال حاضر مشاور و ویراستار انتشارات آفرینش است.  از کتاب‌های انتشار یافته از وی به «ترانه های آدم وحوا»، «آیینه داراب»میتوان اشاره کرد. 
این کتاب در ۴۱۵ صفحه و در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه با قیمت ۶۵۰۰ تومان توسط انتشارات آفرینش به بازار عرضه شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها