چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تفکر سنتی کتابخانه‌های عمومی تغییر و به سمت پیشرفته در حال حرکت است

منصور کوهی رستمی در آیین تجلیل از کتابداران خوزستان در تالار «مهتاب اهواز» گفت: امروز نوع نگاه و تفکر سنتی از کتابخانه‌های عمومی تغییر کرده و مسیر کتابخانه‌ها به سمت پیشرفته در حال حرکت است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن ارتقاء علمی کتابخانه‌های عمومی ایران  چهارشنبه (25 آبان‌ماه) در آیین سی‌اُمین دوره گرامی‌داشت کتابداران در محل تالار مهتاب اهواز، با بیان اینکه تلاش داریم، فضای کتابخانه‌های عمومی کشور را به کتابخانه‌های دنیا متصل کنیم، عنوان کرد: استفاده از روش‌های نوین در کتابخانه‌ها در دستور کار است باید تلاش بیشتری کنیم تا کارهای ویژه‌ای همچون آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت را در سطح کتابخانه‌ها انجام دهیم.
 
کوهی رستمی افزود: متاسفانه جامعه کتابخانه‌های عمومی و کارکردهای آن را نمی‌شناسند؛ بنابراین  باید آگاه‌سازی لازم در این زمینه انجام شود. 
 
رئیس انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران افزود:کتابداران باید تلاش کنند خدمات جدید را با توجه به شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی به مردم ارائه دهند. در حوزه کتابخوانی نیز به برند‌سازی نیاز داریم تا برای بخش‌ها و قشرهای مختلف، کتاب معرفی و مردم را به سمت کتابخوانی جذب کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این آیین گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی وارد یک بخش و مسیر جدیدی شده‌اند، تلاش می‌شود، کتابخانه‌های ‌محلی به مراکز فرهنگی و عمومی برای مردم تبدیل شوند.
 
عباس حسین‌زاده با بیان اینکه  کتاب یکی از جلوه‌های «جهاد تبیین» و تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است، اطهار کرد: همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب این بوده که کتابخوانی باید سرلوحه کارها قرار داده شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  ادامه داد: برنامه‌های شاخص این هفته  ازجمله طرح «اهداء کتاب اهداء دانایی» است که از ۱۷ آبان تا ۱۷ اسفند برگزار می‌شود. کتاب‌هایی که در این طرح جمع آوری می‌شوند به زندان‌ها اهدا خواهد شد. برنامه مهم دیگر ایجاد پیشخان کتاب در دو روستای خوزستان  و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب امانی اعضای کتابخانه‌ها است.
 
حسین‌زاده یادآور شد: یک ویژه برنامه با موضوع «طعم کتاب با عشایر» نیز کلید خورد. با توجه به اینکه در ۱۴ شهرستان خوزستان عشایر تردد دارند در نظر داریم، فرهنگ کتابخوانی را در قالب این طرح در بین این قشر ترویج دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها