سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
برنامه‌های هفته کتاب 1401 در استان گلستان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب استان گفت: حدود 170 برنامه فرهنگی هنری به‌مناسبت هفته کتاب در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان: نشست خبری سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  سه‌شنبه (17 آبان‌ماه) برگزار شد.

 رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست درباره برنامه‌های این دستگاه اجرایی ویژه سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گلستان گفت: با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام و حضور بر سر مزار شاعر و نویسنده فقید «حبیب‌الله قلیشلی» صبح شنبه (21 آبان ماه) ساعت 7 و 30 دقیقه در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله شهرستان گرگان، سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گلستان آغاز می‌شود.

وی افزود: افتتاح کتابخانه و اهداء کتاب با حضور گروه جهادی شهدای مدافع حرم در مدرسه کمتربرخوردار شهرک زیتون و بازدید از انتشارات نوروزی و اشکاف در نوبت عصر، برنامه‌های روز نخست این رویداد کتاب‌محور است. بازدید از انتشارات شهدای نینوا گلستان و نشست کتابخوان در سالن جلسات کتابخانه عمومی و نیز افتتاح انتشارات قدمگاه آفتاب و کتابخانه «مراوه‌تپه» از برنامه‌های روز دوم (22 آبان) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: دیدار و بازدید از انتشارات به‌نام و بازدید از کتابخانه موسسه میرداماد و اهداء کتاب و افتتاح انتشارات «اهل‌دل» و شرکت در جلسه کتاب‌خوانی دوستداران «مهر کتاب» گنبد و نشست و دیدار با مدیران و کارکنان انتشارات «امرتات» گنبد کاووس و انتشارات کیسان شهرستان آزاذ شهر برای دوشنبه (23 آبان‌ماه) برنامه‌ریزی‌ شده است.

محمد رعیت افزود: طبق برنامه سه‌شنبه (24 آبان‌ماه) نشستی با ناشران و کتاب‌فروشان استان خواهیم داشت. همچنین شرکت در نشست حافظ خوانی برای این روز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بازدید از کتابخانه‌های فعال کانون مساجد شهر سر خنکلاته، نشست نقد و بررسی کتاب در خانه جوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، تجلیل از کتابداران و روحانیون و فعالان کانون مساجد مجتمع بهارستان، دیدار با کتاب‌فروشان استان، شرکت در جمع ورزشکاران در پارک جنگلی النگدره و اهدای کتاب، اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی یارگران زندگی و آیین تجلیل از خادمان حوزه نشر و کتاب استان ازجمله برنامه‌های این دستگاه اجرایی از تاریخ 25 تا 28 آبان‌ماه است.

وی سپس با اشاره به اینکه اجرای 170 برنامه فرهنگی هنری به مناسبت این ایام در سراسر استان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: به‌عنوان نمونه، شاهد برپایی نشست‌های نقد و بررسی کتاب، دیدار با نویسندگان و فعالان کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی، گل‌ریزان کتاب و کارگاه‌های نقاشی با محوریت کتاب در مناطق کم‌برخوردار، برنامه شب‌های دانایی در فضای مجازی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اظهار کرد: به‌ تازگی مجوز سه ناشر جدید اهداشده و پنج تقاضا نشر هم در حال رسیدگی است؛ علاوه‌براین در پایان سال 1400 از 82 عنوان کتاب به مبلغ 106 میلیون تومان حمایت‌ شده است.

رعیت افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 3500 جلد اهدا کتاب داشته‌ایم؛ همچنین در 6‌ماهه اول سال پیش رو در استان 262 عنوان کتاب به شمارگان 145 هزار و 430 جلد کتاب به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها