چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
شیوه خرید حمایتی کتاب از ناشران فراگیر و عادلانه شد

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ادامه تغییرات در این اداره کل گفت: از اول آبان‌ماه انتخاب و خرید کتاب، عادلانه و از طریق فرآیند اعلام وصول کتاب‌های چاپ اول، انجام خواهد شد.

محمدحسین ظریفیان، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به فرآیند خرید کتاب در این اداره کل، عنوان کرد: شیوه گذشته انتخاب و خرید کتاب بر این اساس بود، ناشران یا پدیدآورندگان که عمدتا از تهران بودند درخواست می‌دادند؛ اما تعداد قابل توجهی از ناشران از این امکان مطلع نبودند یا این فرآیند برای آن‌ها دشوار بود. طی ماه‌های اخیر فرآیند خرید کتاب، کارشناسی و آسیب‌شناسی شد و این فرایند تغییر و از حدود 2 ماه قبل، 4 هیات خرید به 12 هیات افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون‌ هیات‌های خرید کتاب تخصصی‌تر و چابک تر شده‌اند، گفت: 12 هیات‌ سه‌ نفره، شامل متخصصان هر حوزه هستند و کتاب‌ها در دو مرحله بررسی و انتخاب شده و نتیجه نهایی بر وبگاه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ اعلام می‌شود.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی از اول آبان‌ماه درخواست خرید کتاب را نمی‌پذیرد و تمام انتخاب‌ها از طریق سیستم اعلام وصول انجام می‌شود، افزود: این تصمیم با هدف شعارعدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید است که موجب می‌شود، همه کتاب‌‌ها از همه ناشران و پدیدآورندگان در فرآیند انتخاب و خرید قرار گیرند‌.

ظریفیان با اشاره به نتایج تغییر فرآیند خرید کتاب، گفت: نتیجه این اقدام در رضایتمندی ناشران و بهره‌مند شدن کتابخانه‌های عمومی، مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از دیگر کتاب‌های سودمند مشاهده خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در هفته گذشته 300 میلیون تومان اعتبار به هریک از اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور برای برگزاری پویش‌های کتابخوانی و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مراکز علمی و فرهنگی در هفته کتاب اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها