جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
تقویت تعاملات فرهنگی ایران و عمان را در نمایشگاه کتاب تهران پیگیری می‌کنیم

احمد‌بن سعود‌بن ناصر الرواحی به سابقه 10 ساله نمایندگان نشر عمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب تهران، مانند دروازه یا پلی است که به روی ارتباطات فرهنگی میان کشورهاست، این ارتباطات از طریق ترجمه کتاب و و تحکیم روابط دوستانه میان کشورها برقرار می‌شود.  

احمد‌بن سعود‌بن ناصر الرواحی، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: برای برگزاری مطلوب و سطح کیفی قابل توجه نمایشگاه بین‌‌‌المللی کتاب تهران، به‌عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ، به ایران تبریک می‌گویم.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه است که هر سال با کیفیت بالا برگزار می‌شود. عمان نیز از این فرصت استفاده می‌کند تا به عرضه و معرفی آثار خود بپردازد.

احمد‌بن سعود‌بن ناصر الرواحی ادامه داد:‌ نمایندگان نشر عمان، حدود 10 سال است، در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند. با توجه به این‌که میان کشور عمان و ایران روابط دوستانه خوبی برقرار است، هر سال از شرکت در این نمایشگاه استقبال می‌کنیم. نمایشگاه موقعیت مناسبی است که تبادلات فرهنگی و اجتماعی میان کشورها ایجاد و تقویت شود. امیدواریم در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز امور مربوط به ترجمه شماری از کتاب‌های جدید عمان در این نمایشگاه انجام شود.

وی با اشاره به همکاری عمان و ایران در بحث ترجمه کتاب عنوان کرد: ‌تاکنون ترجمه‌های قابل توجهی انجام شده است. در عمان یک باشگاه فرهنگی وجود دارد که رابط فرهنگی میان ایران و عمان است و تعیین می‌کند چه نوع کتابی، در چه حوزه‌ای ترجمه شود.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط اضافه کرد:‌ برگزاری نمایشگاه‌ها به‌‌ویژه نمایشگاه کتاب تهران که استقبال خوبی از آن می‌شود، مانند دروازه یا پلی است برای تقویت ارتباطات فرهنگی میان کشورها. این ارتباطات از طریق ترجمه کتاب‌های فرهنگی و تحکیم روابط دوستانه میان کشورها برقرار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها