یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
افزایش 25 درصدی قیمت کتاب‌های درسی

حسین حسنلو، با اعلام خبر توزیع کتاب‌های درسی از 22 اردیبهشت‌ماه گفت: میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف ۲۵ درصد افزایش یافته است.

حسین حسنلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان، از آغاز ثبت‌نام و سفارش کتاب‌های درسی مدارس خبر داد و اظهار کرد: امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه دانش‌آموز با شرط قبولی در همان پایه تحصیلی فعلی فراهم است و پرداخت هزینه نیز به‌صورت اینترنتی فراهم شده است.

وی با بیان این‌که سفارش کتاب‌های درسی در پایه‌های مختلف طبق زمان‌بندی اعلامی انجام خواهد شد، اضافه کرد: آخرین مهلت زمان تعیین شده برای ثبت سفارش برای پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم تا 22 خردادماه و برای پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز  از ۶ تیرماه تا ۱۶ شهریورماه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این‌که در دو سال گذشته از شیوع ویروس کرونا برخی از دانش‌آموزان تکرار پایه کرده و یا به‌علت ترک تحصیل ثبت سفارش کتاب را نکردند، گفت: البته این درصد بسیار کم و ناچیز است.

حسنلو افزود: درصدی از دانش‌آموزان به‌دلیل تکرار پایه و یا ترک تحصیل، سفارش خود را ثبت نکرده‌اند؛ علاوه‌براین دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه آمار بیشترین در دانش‌آموزان ثبت‌‌نام نکرده را به خود اختصاص داده‌اند.    

وی درصد ثبت اشتباه سفارش را هم در استان پایین اعلام کرد و گفت: آن‌طورکه از سال‌های گذشته هم آمار داریم، 100 درصد دانش‌آموزانی که سفارش کتاب داده‌اند، موفق به دریافت آن شده‌اند. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان زنجان درباره قیمت کتاب‌های درسی در سال جاری نیز گفت: میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف ۲۵ درصد افزایش یافته است به طوری‌که برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی، بیشترین قیمت ۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان، در پایه‌های هفتم تا نهم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و در رشته علوم‌تجربی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

براساس این گزارش، امسال 200 هزار دانش‌آموز زنجانی در مقاطع مختلف تحصیل خواهند کرد و توزیع کتاب‌های مدارس نیز از 22 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها