سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مشروح نطق‌ها و مذاکرات صریح و مستقیم نمایندگان مجلس سنا در ارتباط با صنعت هوانوردی و فرودگاهی

کتاب «مجلس سنا و صنعت هوانوردی ایران» که شامل سیر تحول اداری و حقوقی صنعت هوانوردی کشور از دریچه مجلس سنا است، از سوی نشر انالحق منتشر می‌شود.

سعید کشمیری، مولف کتاب «مجلس سنا و صنعت هوانوردی ایران» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب دارای 640 صفحه و شامل مشروح نطق‌ها و مذاکرات صریح و مستقیم نمایندگان مجلس سنا در ارتباط با صنعت هوانوردی و فرودگاهی از دوره اول (1328 شمسی) تا دوره هفتم یا پایانی (1357) است که با حمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسط انتشارات اناالحق به زیور طبع آراسته شده است و به زودی روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: تصویرسازی آنچه بر این صنعت گذشته و پاسداشت آن به‌عنوان میراث ملی کشورمان یکی از ضروریات و مصادیق آینده ‌گری سازمانی محسوب می‌‌شود و شاید نقش پنهان هوانوردی در توسعه کشور مهم‌ترین عامل بی ‌توجهی مورخان و محققان به این حوزه بوده است.

کشیمری ادامه داد: این کتاب علاوه بر اینکه یک منبع دست‌ اول برای شناخت فضای سیاسی آن دوران محسوب می‌‌شود، نشان‌دهنده‌ سیر تحول این صنعت استراتژیک درگذر زمان نیز هست. این نطق‌ها به ‌نوعی مدارک تاریخی هستند که امروزه می‌‌توانند مورد استفاده مدیران، دانشجویان، محققان و علاقه ‌مندان قرار گیرند. 

مولف کتاب «مجلس سنا و صنعت هوانوردی ایران» بیان کرد: عمده منبع این کتاب آرشیو بزرگ و ارزشمند کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بوده که به همت بلند این مرکز، بخش زیادی از این مذاکرات پیاده‌سازی شده و اساس کار تالیف حاضر قرار گرفته است.

پیش از این نیز پژوهش‌های «تاثیر مدیران بر گسترش فرهنگ کار در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» و «نقش فرودگاه‌های ایران در جنگ هشت ساله» از سوی سعید کشمیری، مهندس کنترل ترافیک هوایی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها