سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
«شهرکاغذی» شیراز میزبان اهل کتاب است

علی‌محمد حسینی «شهر کاغذی» از ایجاد باشگاه کتابخوانی به‌منظور ترویج کتاب در شیراز خبر داد و گفت: برای اعضای باشگاه «شهر کاغذی» امتیازاتی پیش‌بینی شده است.

علی‌محمد حسینی، مدیر مجموعه «شهر کاغذی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: مهم‌ترین رویکرد «شهر کاغذی» تربیت افراد کتابخوان است؛ افرادی که کتاب‌های خوب می‌خوانند و به دنبال رشد و توسعه فردی هستند. با این هدف، نشست‌های کتابخوانی متعددی در سال گذشته برگزار کردیم.
 
وی با بیان این‌که اهمیت جلسات کتابخوانی به این است که افراد با نگرش‌های متفاوت دور هم جمع می‌شوند، کتاب می‌خوانند و صحبت می‌کنند، افزود: وقتی از این دورهم‌خوانی‌های کتاب خارج می‌شویم؛ علاوه بر خواندن کتاب، نظرات متفاوت یا متضاد، با نظرات خودمان را می‌شنویم که به مرور موجب ایجاد و یا تقویت روحیه انتقادی و انعطاف‌پذیری در جامعه می‌شود.
 
به گفته حسینی، شهر کاغذی شیراز در سال گذشته به‌طور متوسط هفته‌ای پنج جلسه کتابخوانی برگزار کرد؛ شامل دو دوره روان‌کاوی، شاهنامه‌خوانی، زبان اوستایی، اسطوره‌شناسی، نمایشنامه‌خوانی و ادبیات بود. چندین نشست درباره موضوعات مختلف ازجمله بخشیدن، تنهایی، مرگ نیز برگزار کردیم که علاقه‌مندان می‌توانستند از تجارب شخصی خود صحبت کنند. سال گذشته همچنین دو تئاتر و سه رونمایی کتاب برگزار کردیم. 
 

مدیر شهرکاغذی با بیان این‌که جامعه نیاز به افراد آگاه و انتقادپذیر دارد گفت: خواندن کتاب می‌تواند روحیه انتقاد‌پذیری را تقویت کند؛ بنابراین  سال جاری تلاش می‌کنیم، جلسات پربارتری داشته باشیم و برای افرادی که در این جلسات شرکت می‌کنند مزایایی در نظر بگیریم.
 
حسینی درباره تداوم برنامه‌های حضوری شهرکاغذی در سال 1401 ادامه داد: جلسات کتابخوانی را ادامه می‌دهیم و برای کسانی که جزو باشگاه کتابخوانی شهر کاغذی باشند امتیازاتی در نظر می‌گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها