دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
رونمایی از جدیدترین کتاب روزنامه‌نگار پیشکسوت لرستانی

در آیین اختتامیه نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری لرستان از سه عنوان کتاب حوزه مطبوعات و رسانه از‌جمله «مطبوعات و برخی جنبش‌های ایران» در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، آیین اختتامیه نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری لرستان دوشنبه‌(9 اسفند) در محل تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.

بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میلاد شرفی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان، رضا مریدی‌اصل، مسئول بسیج رسانه لرستان، علی‌جهان‌آرا، مدیر‌کل روابط عمومی استانداری لرستان، رضا نیازی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لرستان ازجمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.
 
بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان در این مراسم به نقش محوری رسانه‌ها در بحث جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در عملیاتی کردن، تحلیل و بررسی جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند و برای انجام درست رسالت خود به تجهیزات و ابزار لازم، مجهز شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به غنای رسانه‌ای لرستان در دو بخش مکتوب و برخط گفت: غنای رسانه‌ها فرصتی بی‌بدیل برای مدیران است و مدیران لرستانی نباید رسانه‌گریز باشند؛ بلکه باید در این راستا با تمام توان از اصحاب رسانه حمایت کنند چراکه یک مسئول در فضای مدیریتی نمی‌تواند رسانه‌گریز باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این آیین ضمن بیان گزارشی از روند اجرایی جشنواره افزود: ۳۵۰ اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان ارسال و در نهایت ۳۰۰ اثر از نگاه داوران جشنواره در تهران بررسی شد.

 فتایی گفت: توسعه استان، تقویت فرهنگ عمومی، آسیب‌شناسی وضعیت مطبوعات استان، آب، خشکسالی، محیط زیست، گردشگری و سیل، شاخص‌های فرهنگی از‌جمله بیانیه گام دوم، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی (ازدواج، طلاق، فقر،بیکاری، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و سرقت)، نشاط اجتماعی، کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی، هنر و رسانه محورهای نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری لرستان بود.

وی افزود: این جشنواره در ۱۰ بخش عمومی شامل یادداشت، سرمقاله و مقاله، گزارش شامل خبری-تحلیلی، مصاحبه، تیتر، عکس شامل خبری و غیر‌خبری، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طنز مکتوب کاریکلماتور ، طراحی و صفحه آرایی، خبر و کلیپ  فضای مجازی و ۲بخش ویژه شامل شعار سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری و کرونا و مدافعان سلامت برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان بر استمرار جشنواره‌های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی در لرستان تأکید کرد و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها نیاز به حمایت دارد و تلاش خواهیم کرد که جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری و مطبوعاتی در استان را مستمر برگزار کنیم.
 
در ادامه این مراسم از سه کتاب‌ «مطبوعات و برخی جنبش‌های ایران» اثر حسن نجف‌وند از پیشکسوتان حوزه روزنامه‌نگاری لرستان، «سواد رسانه‌ای‌ و خانواده» اثر اعظم روانشاد، «استحاله و تغییر فرهنگی جوانان» اثر اعظم روانشاد رونمایی شد. این کتاب‌ها از سوی انتشارات هاویر خرم‌آباد منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها