دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
سفرنامه‌های صفویه و قاجار منبع خوبی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران است

سید صادق حسینی اشکوری، مصحح، نویسنده و رئیس انتشارات مجمع ذخائر گفت: برای علاقه‌مندان به کتاب‌های عمومی حوزه تاریخ می‌توانم سفرنامه‌های دوره صفویه و قاجار مانند سفرنامه میکله ممبره، کرونسکی و یوهان اشترویس را برای خرید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران توصیه کنم.

سید صادق حسینی اشکوری، مصحح، نویسنده، نسخه‌شناس و رئیس مجمع ذخائر درباره خرید کتاب‌های تاریخی در دومین نمایشگاه کتاب مجازی تهران به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ما مجموعه بسیار ارزشمندی درباره اسناد چاپ کردیم به ویژه اسناد شرعی، اسناد تجاری و اجتماعی که این اسناد در زمینه غیرسیاسی به شمار می‌آیند و برای کتابخانه‌های مرجع می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. همچنین برای مطالعه پژوهشگران و محققان نیز مفید است.
 
او افزود: برای علاقه‌مندان به کتاب‌های عمومی حوزه تاریخ می‌توانم به سفرنامه‌ها اشاره کنم؛ ما سفرنامه‌هایی درباره دوره صفویه و قاجار مانند سفرنامه میکله ممبره، کرونسکی و یوهان اشترویس منتشر کردیم.
 
مدیر انتشارات مجمع ذخائر عنوان کرد: دو مجموعه بسیار مهم در زمینه تاریخ با عنوان «اخبار خراسان در دوره قاجار» در 10 جلد به چاپ رساندیم و مجموعه دیگر؛ «اخبار خراسان در دوره رضاشاه پهلوی» که باز هم در 10 جلد است. البته در نمایشگاه 7 جلد آن ارائه شده اما جلد دهم آن زیرچاپ است و برای کسانی که در زمینه تاریخ کار می‌کنند می‌تواند سودمند باشد.
 
سید صادق حسینی اشکوری اظهار کرد: به نظرم خوب است پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران با ناشرانی که در نمایشگاه‌های استانی شرکت کردند، زودتر تسویه شود تا ناشران بتوانند با دست پر و عناوین متنوع در نمایشگاه تهران شرکت کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا یازدهم بهمن 1400 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 20 درصد تخفیف و پست رایگان تهیه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها