جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
پاسداشت «عبید زاکانی»، «دهخدا» و «نسیم شمال» در قزوین

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از برگزاری مسابقه «طنز مثلث» با هدف پاسداشت طنزنویسان مشهور قزوین عبید زاکانی، دهخدا و نسیم شمال همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد رستمی؛ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان این‌که این نمایشگاه فرصت خوبی برای ناشران استان قزوین است، بیان کرد: برخی از ناشران ما در حوزه کودک و نوجوان در زمره ناشران شاخص کشور هستند و با توجه به رویکرد نمایشگاه و نگاه ویژه به بخش کودک و حضور ناشران خارجی این امکان برای ترجمه و خرید ‌رایت کتاب وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه، دسترسی آسان و توزیع عادلانه کتاب، همچنین استفاده از تخفیف در خرید کتاب برای همه مردم است.
 
وی با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام در استان قزوین گفت: رونمایی از کتاب «ماه سپندار» نوشته امیرخشایار جوادی از برنامه‌هایی بود که برگزار شد. کانون ترنم و گپ نیز دو مراسم شب شعر برگزار کردند. همچنین برنامه «مثنوی‌پژوهی توسط دکتر سلیمانی» در قالب یک کارگاه آموزشی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین همچنین درباره پویش کتابخوانی «جای خالی را با کتاب خوب پر می‌کنیم» ویژه کودکان بیان کرد: فراخوان این پویش قبل از نمایشگاه منتشر شده بود و قرار است اختتامیه آن در روزهای پایانی نمایشگاه برگزار شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه «با همیاران روستا» افزود: در این پویش برای کسانی که ساکن روستا هستند، برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که تقدیر از نویسندگان ساکن روستا، تولید محتوای کتابخوانی برای کودکان روستایی و مسابقه شعر و داستان‌نویسی ازجمله این برنامه‌هاست. مسابقه داستان‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «محراب عاشقی» دیگر برنامه فرهنگی بود که اختتامیه آن نیز طی روزهای آینده با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.
 
محمد رستمی در پایان درباره برگزاری «مسابقه طنز مثلث» نیز گفت: این برنامه با هدف پاسداشت طنزنویسان مشهور قزوین شامل عبید زاکانی، دهخدا و نسیم شمال برگزار خواهد شد. فراخوان این مسابقه منطقه‌ای با هدف یادبود و اهمیت طنز در استان قزوین، همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب منتشر شده و به‌زودی برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها