سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
نمایشگاه مجازی را می‌توان با مدیریت تخفیف‌ در بازار کتاب پر‌رنگ ‌کرد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تاکید کرد: بهتر است با پاکسازی فضای مجازی و مدیریت تخفیف‌‌های نامتعارف فضا را برای برگزاری نمایشگاه مجازی آماده کنیم.

هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک رویداد ملی با مشروعیت فرهنگی است و بهتر است وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی با مدیریت تخفیف‌ها در فضای مجازی این رویداد را پر‌رنگ‌تر کند. 

حسن‌پور افزود: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک ویترین برای دیده شدن آثار ناشران و نظام فرهنگی ماست و نباید با مغشوش شدن فضای مجازی در حوزه ارائه کتاب‌ با تخفیف‌های نامتعارف، این کار بزرگ را کمرنگ کرد.

 وی با تاکید بر آسیب تخفیف‌های نامتعارف برخی  فروشگاه‌های آنلاین کتاب بر بازار نشر گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای ارتقاء کیفیت و تاثیر‌گذاری بیشتر می‌تواند در شرایطی کنترل‌شده از سوی معاونت اموز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به رفع معضل تخفیف‌های  نامتعارف برخی فروشگاه‌های آنلاین کتاب توجه کند. به‌نظر می‌رسد،  نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توقف اعمال تخفیف‌های نامتعارف برخی فروشگاه‌های مجازی در طول سال، ارتقا پیدا می‌کند و تاثیر‌گذار می‌شود. نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک رویداد ملی است اما نباید در بستر تخفیف‌های مختلف و متعدد در فضای مجازی، گم شود. 
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تاکید کرد: بستر برگزاری نمایشگاه مجازی باید پاکسازی و سالم شود و این نمایشگاه با ارائه تخفیف نهایت 10 درصد تازه می‌‌تواند محیط جدیدی همراه با تخفیف را یک‌بار در سال برای مخاطبان فراهم کند. نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید جایی باشد که مخاطب، تازه در این محیط تخفیف کتاب را تجربه کند تا بتواند موفقیت دوچندانی داشته باشد؛ زیرا وجود تخفیف‌های نامتعارف و گسترده باعث می‌شود تخفیف 20 درصد نمایشگاه هم برای مخاطب تازگی نداشته باشد زیرا خریدار تخفیف‌های بیشتر را هم تجربه کرده است.

وی گفت: برای مدیریت تخفیف‌ها در فضای مجازی؛ بهتر است فروشندگان در پلتفرم‌های مختلف مشخصات قانونی و مشخص داشته باشد و مخاطب فروشنده را بشناسد. این وضعیت باعث کنترل فضای مجازی و تخفیف‌ها می‌شود. این وضعیت بازدارندگی خوبی دارد.

حسن‌پور با بیان این‌که ناشران و کتابفروشان با این نظارت از بستر نمایشگاه مجازی کتاب هم حمایت می‌کنند، گفت: کتابفروشان در طول برگزاری نمایشگاه کتاب دچار رکود فروش می‌شوند، اما با مدیریت تخفیف‌ها، آن‌ها هم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به عنوان رویدادی که فقط یکبار در سال با تخفیف ارائه می‌ شود، می‌پذیرند.

وی با بیان این‌که در این شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی به کتابفروشان هم کمک می‌کند، گفت: ممکن است بسیاری از افراد امکان و توان استفاده از رایانه و شرکت در نمایشگاه را نداشته باشند و با این نمایشگاه به فکر خرید بیفتند.
 
حسن‌پور با اشاره به کمبود ویترین کتاب در کشور، گفت: برای حل این مشکل بهتر است در طول سال بستر فضای مجازی در اختیار کتابفروشان هم قرار گیرد و با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، یک‌بار در سال این فرصت برای دیده شدن آثار به ناشران هم داده شود.

رییس همچنین اتحادیه ناشران و کتابفروشان درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران و انتظار ناشران از آن، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید امکان مشاهده همه کتاب‌ها و تورق آن‌ها را به مخاطبان بدهد تا قدرت انتخاب داشته باشند و اگر کتابی را دوست ندارد، وقت و بودجه‌ای برای آن‌ها نگذارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها