پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
نمایشگاه مجازی کتاب دایره مخاطبان ما را افزایش داد

محمد صفوی اظهار کرد: بعد از برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مخاطبان و تعاملات ما با آنها افزایش پیدا کرد چرا که از استان‌ها و شهرهای دور افتاده مخاطبان زیادی داشتیم؛ به عبارتی نمایشگاه مجازی کتاب دایره مخاطبان ما را افزایش داد. در نتیجه ظرفیت برای برگزاری دوره‌های دیگر نمایشگاه مجازی کتاب فراهم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، محمد صفوی (مدیر انتشارات چکه) ضمن بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عدالت اجتماعی را رقم می‌زند، عنوان کرد: در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران افراد پایتخت‌نشین و ساکنان اطراف تهران از نمایشگاه بازدید یا خرید می‌کردند در حالی که افراد کتاب‌خوان در کل کشور، استان‌ها و شهرهای مختلف پراکنده‌اند.

مدیر انتشارات چکه ادامه داد: هزینه‌های سفر و اقامت در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران زیاد است و برای افرادی که از استان‌های مختلف در نمایشگاه حاضر می‌شوند هزینه‌های جانبی به بار می‌آورد اما این هزینه در نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند صرف خرید تعداد کتاب‌های بیشتری شود. 

او با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب تهران، زمینه دسترسی به کتاب را برای همه علاقه‌مندان فراهم می‌کند، تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، بازار کتاب را به محل کار، محل زندگی و نقطه نقطه شهرها و روستاها و محله‌ها می‌بریم. این حجم از گستردگی برای ناشرانی که می‌خواهند کتاب‌هایشان به گوشه گوشه کشور و ایران پهناور سفر کند، خوشایند خواهد بود چرا که ناشران علاقه‌مند هستند کتاب‌هایشان دیده و خریده شود و چه چیزی بهتر از در دسترس قرار دادن کتاب‌ها برای همه مردم است.

وی کاهش رفت و آمد بین شهری، کاهش حجم ترافیک در محدوده مصلی امام خمینی (ره) و کمک به محیط زیست و کاهش آلودگی را از دیگر مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست و اظهار کرد: در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تجربه‌ها و دانشی که از دوره نخست آن در سال گذشته کسب کردیم، می‌توانیم شاهد برگزاری نمایشگاهی با شکوه و بدون عیب و نقص باشیم. این هدف با انجام تبلیغات گسترده و آگاهی دادن به عموم مردم میسر می‌شود تا همانگونه که مردم با شور و شوق در نمایشگاه فیزیکی حاضر می‌شوند از این نمایشگاه هم استقبال کنند.

این ناشر همچنین بیان کرد: بعد از برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مخاطبان و تعاملات ما با آنها افزایش پیدا کرد چرا که از استان‌ها و شهرهای دور افتاده مخاطبان زیادی داشتیم؛ به عبارتی نمایشگاه مجازی کتاب دایره مخاطبان ما را افزایش داد. در نتیجه ظرفیت برای برگزاری دوره‌های دیگر نمایشگاه مجازی کتاب فراهم است.

محمد صفوی در پایان با تاکید بر این‌که نوع نظارت در نمایشگاه مجازی کتاب سیستماتیک است، گفت: با افزایش نظارت در این نوع از نمایشگاه امکان تخلفات احتمالی کمتر بوده و با توجه به اعتباری بودن تخصیص یارانه از تخلفات جلوگیری می‌شود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها