سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
«ابزورد» نقطه تلاقی شعر و تئاتر است

«ابزورد» تازه‌ترین اثر «سید جواد اشکذری» نویسنده و هنرمند مشهدی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، «ابزورد» یک منظومه بلند از «سید جواد اشکذری» نویسنده، شاعر و هنرمند مشهدی به عنوان متفاوت‌ترین اثر وی به تازگی منتشر شده است.
 
این کتاب شامل 26 شعر سپید است که در چهار پرده، داستانِ دو بازیگر تئاتر از «عشق» تا «مرگ» را ترسیم می‌کند.
 
«سید جواد اشکذری» نویسنده و هنرمند مطرح تئاتر مشهد در معرفی جدیدترین اثرش می‌گوید: در دهه 70 حضور مستمری در شب شعرهای دانشجویی و حرفه‌ای داشتم اما هیچ‌گاه به این باور نرسیده بودم که در این حوزه قلم بزنم و در دهه‌های 80 و 90 چاپ آثارم بیشتر به سمت حوزه‌های «تئاتر» و «رسانه» رفت.
 
اشکذری با اشاره به نقطه تلاقی شعر و تئاتر در «ابزورد» اضافه‌ می‌کند: منظومه بلند «ابزود» نقطه مشترک شعر که در من نهادینه شده بود و تئاتر که در آن سال‌ها زندگی می‌کردم، به شمار می‌آید که این نقطه تلاقی در اسفند سال گذشته ایجاد شد.
 
وی یادآور می‎شود: این اشعار سپید در فضایی مسخ‌گونه در یک ماه برایم متولد شد و قرار نبود در یک منظومه به سوی واقعیت برود و فقط تخیلی از دو وادی گذشته و حال من در یک فضایی ابزوردی بود.
 
«ابزورد» اثر جدید سید جواد اشکذری با طراحی جلد احسان رضایی توسط انتشارات «آزاد سرو» منتشر شد.
 
سید جواد اشکذری، نویسنده، کارگردان، منتقد و روزنامه‌نگار مشهدی تاکنون کتاب‌های «تمام استاد»، «فواره و عبور»، «وسط پاییز»، «سایه همایون»، «بر بسیط بارش مهتاب»، «آقای صدای خاطره‌انگیز»، «تئاتر + 10» را منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها