یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
منتخبان کمیسیون فرهنگی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام شدند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از انتخاب اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از خانه ملت، مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس رای اعضای کمیسیون سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس، سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و سید‌صادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اردستان برای حضور در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

به گزارش ایبنا، لایحه بودجه 1401، یکشنبه(21 آذر‌ماه) با حضور آیت الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری دولت سیزدهم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم مجلس شد. سقف نخستین لایجه بودجه دولت، 3631 هزار میلیارد تومان تدوین شده است.  

دخل و خرج دولت در سال آینده را با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است.
 
سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه کشور در سال آینده، پنج هزار و 38 میلیارد تومان برآورد شده است.

ذیل برنامه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی‌، کتاب،‌ کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی که به‌عنوان واحد سرانه مطالعه مشخص شده است،‌ 834 میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری،‌ 640 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است. در مجموع بودجه در نظر گرفته شده برای این بخش هزار و 475 میلیارد تومان است.


در ماده‌واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمده است: بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر 36 میلیون و 310 هزار و 704 میلیارد و 628 میلیون ریال  (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال به شرح زیر است:
 
الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر 15 میلیون و 25 هزار و 396 میلیارد و  113 میلیون (۱۵.۰۵۲.۳۹۶.۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال شامل:
 
۱- منابع عمومی بالغ بر 13 میلیون و 720 هزار میلیارد (۱۳.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و 332  هزار و 396 میلیارد و 113 میلیون (۱.۳۳۲.۳۹۶.۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال.
 
ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر 22 میلیون و 314 هزار و 79 میلیارد و 318 میلیون (۲۲.۳۱۴.۰۷۹.۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر 22 میلیون و 314 هزار و 79 میلیارد و 318 میلیون ریال (۲۲.۳۱۴.۰۷۹.۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال.
 
«حمایت از اقتصاد فرهنگ» محور برنامه وزارت ارشاد در بودجه 1401
در لایحه بودجه سال 1401 دستگاه‌های اجرایی موضوع تبصره 18 و محور‌های اصلی برنامه‌های افزایشی تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال، محور اصلی برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «حمایت از اقتصاد‌ فرهنگ» تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها