یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کار تشکیلاتی لازمه تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: ارگان های فرهنگی با همگرایی، هم افزایی و انسجام هر چه بیشتر گامهای بلندی در تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی برخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، نشست هم اندیشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آذربایجان‌غربی در راستای توسعه همکاری‌ها برگزار شد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: به مدد الهی و تلاش‌های دولت خدمتگزار، ارگان‌های فرهنگی با همگرایی، هم افزایی و انسجام هر چه بیشتر گامهای بلندی در تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی برخواهند داشت.

وی افزود: آن چیزی که در وضعیت فرهنگی حال حاضر مورد نیاز بوده و لازمه پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی است، کار تشکیلاتی است که انجمن‌های اسلامی دانش آموزی نیز یک ظرفیت ارزشمند در همین راستا می‌باشد.

معصومی ضمن اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی و ماهیت منعطف آن در ارائه خدمت به مردم اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی با پراکندگی در سراسر استان و نیز رویکرد ارائه خدمات متنوع ضمن تلاش برای تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران، به عنوان پیشران ارتباطات اجتماعی عمل می‌کنند. در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید داریم، در کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی اجتماعی افرادی مسئولیت پذیر، آگاه و متعهد پرورش دهیم.

محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی همزاد انقلاب اسلامی بوده و از بدو انقلاب به فرمان حضرت امام راحل شکل گرفته که تا به امروز قریب به 42 سال از عمر عزتمندانه این انجمن سپری شده است.

وی با اشاره به بحث قرارگاه‌های دانش‌آموزی گفت: این قرارگاه‌ها از برنامه‌های ویژه انجمن بوده و اولین و مهمترین ظرفیت برای اتحادیه دانش‌آموزان محسوب می‌شود که در این قرارگاه‌ها کار معرفتی و تشکیلاتی برای اعضا با حضور مربیان آموزش داده می‌شود.

این مسئول از هیئت انصارالمهدی (عج) و جنبش دانش‌آموزی که ساختاری دینی و دانش‌آموزی دارند از ظرفیت‌های دیگر انجمن اسلامی یاد کرد. رضایی، در  ادامه گزارش کاملی از نحوه شکل‌گیری، فعالیت، عضوگیری و ... اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در استان ارائه نمود و اعلام کرد که اتحادیه و ستاد اقامه نماز شهرستان ارومیه با تمام توان در خدمت کتابخانه‌های عمومی برای همکاری در فرهنگ سازی و ترویج کتابخوانی در استان قرار دارد و در این دیدار پیرامون مواردی چون انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد حسینیه کتاب، اجرای طرح‌های مشترک، معرفی فعالیت‌های کتابخانه‌ای در نماز جمعه و ... بحث و تبادل نظر شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها