پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
ابتکارات دو کتابفروشی فارس برای موفقیت در  پاییزه کتاب

با پایان پذیرفتن طرح پاییزه کتاب، ۲ کتابفروشی استان فارس توانستند با ابتکاراتی در جمع ۱۰ مرکز پرفروش کشور قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، طرح پاییزه کتاب سال ۱۴۰۰ که با عرضه کتاب با تخفیف ۲۰ برگزار شد با فروش حدود 290 میلیارد ریال کتاب، روزهای خوبی را برای کتابخوان‌های کشور رقم زد.
 
مردم استان فارس نیز در این ۵ روز، بیش از ۱۹ میلیارد ریال کتاب خریدند که معادل حدود ۳۵ هزار جلد کتاب بوده است.

گرچه استان فارس از نظر تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح، با ۵۱ کتابفروشی، جایگاه پنجم خود را نسبت به دوره قبل از دست داده بود و استان‌های آذربایجان شرقی و کردستان از آن پیشی گرفته بودند، اما در میزان فروش، چه از نظر ریالی و چه تعداد نسخه‌، رتبه پنجم خود را حفظ کرد؛ بنابراین استان فارس پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان و قم، پنجمین استانی است که توانسته بیشترین سهم را در فروش کتاب داشته باشد.
 
نام ۱۰ کتابفروشی که در جذب مشتری و فروش کتاب توفیق بیشتری داشته‌اند نیز اعلام شده که کلبه کتاب جهرم جایگاه چهارم و پاتوق کتاب شیراز  رتبه هشتم را به دست آورده‌ند.
 
تخفیف ۳۰ درصدی عرضه کتاب یعنی، ۱۰ درصد تخفیف بیشتر نسبت به طرح، ارتباط با کتابخوان‌های شهر و صفحه پویا در شبکه‌های اجتماعی، مشاوره کتاب به مشتریان با استفاده از ظرفیت فروشندگانِ آشنا با کتابخوانی و به روز بودنِ و طبقه‌بندیِ اصولیِ کتاب‌های موجود، از دلایل موفقیت این کتابفروشی‌ها به شمار می رود. در این میان قرار گرفتن نام کلبه کتاب شهرستان جهرم برای چندمین بار در جمع کتابفروشی‌های برتر، جالب توجه است؛ چراکه تنها کتابفروشی برتری است که در کلان‌شهرها یا شهرهای بزرگ ایران قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها