چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
بخش ایرانشناسی یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های کتابخانه ملی است

رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، با گیورگی کِکِلیدزه رئیس کتابخانه ملی گرجستان و خانم تامارا دمتراشویلی مسئول بخش ایرانشناسی کتابخانه مذکور دیدار کرد و در خصوص گسترش روابط فرهنگی و کتابخانه ای دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، احمدعلی مهری اردستانی رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، با تشکر از همکاری‌های تأثیر گذار کتابخانه ملی گرجستان در مشارکت، برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها با رایزنی فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها ادامه یابد.

وی اظهار داشت: زمینه همکاری کتابخانه‌های ملی دو کشور بسیار زیاد است و باید از ظرفیت و تجربیات هر دو کتابخانه به بهترین شکل استفاده کرد. وی با اشاره به وجود منابع و اسناد تاریخی مشترک دو کشور گفت: رایزنی فرهنگی آمادگی دارد تا در خصوص تأمین کتب موردنیاز در حوزه ایرانشناسی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مرمت اسناد و نیز فهرست‌نویسی نسخ خطی ایرانی اسلامی از طریق کتابخانه ملی ایران و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و کتابخانه ملی گرجستان برای گسترش فعالیت‌ها همکاری و اقدام کند.

در ادامه رئیس کتابخانه ملی گرجستان با تشکر از رایزن فرهنگی و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های  کتابخانه اظهار داشت: بخش شرق‌شناسی و به‌ویژه ایرانشناسی کتابخانه ملی یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های این کتابخانه است که دارای منابع بسیار خوبی است ولی کافی نیست لذا در این زمینه نیاز به همکاری و مساعدت رایزنی فرهنگی داریم. وی ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری مشترک بین کتابخانه ملی گرجستان و رایزنی فرهنگی، از انعقاد و امضا تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های ملی ایران و گرجستان که موجب تعمیق و گسترش روابط فرهنگی می‌شود نیز استقبال کند.

در پایان جلسه رایزن فرهنگی به‌اتفاق تامارا دمتراشویلی مسئول بخش ایرانشناسی کتابخانه از کتابخانه ملی گرجستان من‌جمله بخش ایرانشناسی بازدید کردند.

گفتنی است کتابخانه ملی گرجستان بنام ایلیا چاوچوادزه در سال ۱۸۴۶ میلادی تأسیس شده است و زیرنظر پارلمان گرجستان اداره می‌شود و کتاب‌های موجود در این کتابخانه بیش از ۳.۷۰۰.۰۰۰ جلد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها