یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
مهاباد مهد نويسندگان و شاعران بلندآوازه‌ای بوده كه جزو مفاخر ملی هستند

امام جمعه مهاباد گفت: مهاباد مهد نويسندگان و شاعران و مترجمان بلند آوازه‌ای بوده كه جزو مفاخر ملی هستند و اين امر ضرورت ترويج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در منطقه و توسعه فضاهای فرهنگی را بيش از پيش نمايان می‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به‍مناسبت بيست و نهمين دوره هفته كتاب و كتابخواني، جشن بازگشايی كتابخانه‌های مهاباد با حضور عبدالسلام امامی، امام جمعه شهرستان مهاباد؛ عارف خدرلو، فرماندار مهاباد؛ آرش شهابي، رئيس كميسيون فرهنگی شورای اسلامي؛ سيامند جوانبخت، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چيا قادري رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد برگزار گرديد.

در این مراسم، چیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد آماری از وضعيت موجود كتابخانه‌ها در سطح شهرستان ارائه كرد و در ادامه به برنامه‌های در حال برگزاری هفته كتاب در سطح کتابخانه‌های شهرستان اشاره‌ای  داشت.

عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در جريان اين بازديد ضمن عرض تبريك به‌مناسبت هفته كتاب،  افزود: مهاباد مهد نويسندگان و شاعران و مترجمان بلند آوازه‌ای بوده كه جزو مفاخر ملي هستند و اين امر  ضرورت ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در منطقه و توسعه فضاهای فرهنگی را بيش از پيش نمايان می‌كند.
عارف خدرلو، فرماندار مهاباد  نيز  ضمن گراميداشت هفته كتاب، كتابخواني و كتابدار اين مناسبت را به اهل قلم، نويسندگان، مترجمان و تلاشگران عرصه انديشه، چاپ و نشر كتاب تبريك گفت و از همت والای اهل فكر، انديشه و قلم كه در ترويج‌ای مسئوليت خطير می‌كوشند قدرداني كرد.

وی در ادامه اظهار اميدواری كرد: با همت و تلاش و برنامه‌ريزی علاقمندان، نخبگان و مسئولين مربوطه شاهد ترويج و نهادينه شدن فرهنگ كتابخوانی در سطح جامعه باشيم.

در ادامه جلسه برنامه‎های قصه گويي، عروسك گردانی و شعرخواني توسط كتابداران كتابخانه مجتمع فرهنگي براي كودكان دعوت شده به اين مراسم اجرا شد و با اهداي بسته هاي فرهنگي از آنها تقدير بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها