پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
برگزاری نمایشگاه کتاب‌های اهدایی به کتابخانه حضرت معصومه(س)

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) از برپایی نمایشگاه کتاب‌های اهدایی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

محمد عباسی‌یزدی مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره کتاب‌های اهدایی به کتابخانه آستان مقدس گفت: در مهرماه 1400 تعداد 1243 جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس اهدا شده است. از این تعداد یک نسخه خطی، سه جلد کتاب چاپ سنگی و 20 جلد به زبان‌های دیگر( غیر فارسی) بوده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین برخی از کتاب‌های مزبور از سوی مؤلفین و ناشرین محترم که عبارتند از آیت‌الله سید محسن خرازی، دکتر عطیه سادات صابری، قدسیه شیخ‌زاده ، محمدعلی باقی، دکتر مشکور کاظم‌العوادی، انتشارات انصاریان، دبیرخانه کنگره گرامیداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی(ره) و مرکز نشر آثار مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه‌ای قمی اهدا شده است.
 
مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که اخیرا در کتابخانه آستان مقدس برنامه‌ریزی شده است تشکیل نمایشگاه از آثاری که به‌صورت مجموعه و تعداد قابل توجه به کتابخانه اهدا شده است. اولین نمایشگاه از آثار اهدایی حضرت آیت‌الله جنتی بود که مدتی قبل تشکیل شد و هم اکنون آثار اهدایی بیت مرحوم حضرت آیت‌الله میرمحمدی که 550 جلد کتاب چاپی و 7 جلد کتاب چاپ سنگی و تعداد قابل توجهی نشریات بوده است در کتابخانه تشکیل و برقرار است.
 
عباسی یادآور شد: جناب آقای سید حسن میرمحمدی فرزند مرحوم آیت‌الله میرمحمدی در بازدیدی که از نمایشگاه ضمن اظهار خرسندی از شکل‌گیری چنین نمایشگاهی که در پاسداشت یاد و نام آن مرحوم و ترویج کتاب، کتابخوانی و اهدای کتاب است از کلیه دست اندرکاران کتابخانه تقدیر و تشکر نمود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها